25
جولای

سقف غیر ایمن مدرسه ای در استان بوشهر حادثه ساز شد!

سقف مدرسه “مائده” واقع در استان بوشهر فرو ریخت! خوشبختانه این حادثه خسارات جانی در بر نداشت. اما اتفاقات این‌چنینی در بسیاری از نقاط کشور در حال رخ دادن است.
دلیل بروز این اتفاقات، قدیمی و فرسوده بودن ساختمان مدارس است. استفاده از مصالحی برای پیشگیری از آسیب، نوسازی و ایمن‌سازی مدارس بخصوص در مناطق پر خطر (مانند شهرهای روی کمربند زلزله) از مواردی‌ست که مسئولان می‌توانند انجام دهند.
استفاده از سقف کششی در مدارس، ایمنی کلاس درس و ساختمان مدارس را بالا می برد. از مزایای استفاده از سقف کششی در مدارس، علاوه بر زیباتر کردن محیط تحصیلی، به جهت وزن سبک، تحمل بار زیاد (تا 150 کیلوگرم) و ضربات مکانیکی و ضد اشتعال بودن، موجب بالا رفتن سطح ایمنی مدارس می شود.

نوسادکور مجری سقف کششی
سقف ترنسپرنت – مدرسه تلاش

ساختمان مدرسه از جمله ساختمان هایی است که در آن اهمیت ایمنی بسیار بالا است. مصالحی که در ساختمان مدارس از آن استفاده می شود باید دارای استاندارد های بخصوصی بوده و نکات ایمنی در طراحی و ساخت مدرسه رعایت شود که در برابر حوادث طبیعی به خصوص زلزله و آتش سوزی و سیل مقاومت لازم را از خود نشان بدهند.
استفاده نکردن از مصالح ایمن از جمله اصلی ترین دلایل اتفاقات ناگوار در مدارس است. سقف  کششی با مزایای فراوانش ایمنی محیط تحصیل را چندین برابر می‌کند.
این مزایا عبارتند از:

اجرای کامل شده سقف کشسان ترنسپرنت در راهرو مدرسه تلاش

قابلیت جابجایی سقف کشسان در مدارس

با توجه به اینکه مدارس در برخی مواقع استیجاری هستند، استفاده از لوازمی که قابل جابجایی، بسیار مهم است. چیزی در حدود 1000 مدرسه در کشور ملک اجاره ای و 115 مدرسه هم از آن شخص ثالث هستند و همه ساله در اواخر شهریور برخی مدارس مجبور به نقل مکان هستند.

بیشتر بخوانید  نوسادکور_علت محبوبیت سقف کشسان چیست ؟

سقف  آنتی باکتریال در مدارس

از جمله بهترین مصالح ساخته شده از ترکیبات آنتی باکتریال، پارچه پی وی سی می باشد که در ساخت  این سقف از آن استفاده می شود. نصب سقف کششی در مدارس می تواند به عنوان مانعی سر راه شیوع بیماری ها عمل کند.

 سقف ضد رطوب در مدارس

پارچه کششی استفاده شده در سقف کشسان کاملا ضد رطوبت است. سقف کششی علاوه بر طولانی تر کردن عمر لوازم کلاس درس، موجب می شود نیازی به ترمیم و رطوبت گیری محیط نباشد.