08
مه

طرح اپلای نوسادکور

سقف های کشسانی که با تکنولوژی اپلای تولید شده اند را بدون اغراق می توان بهترین طراحی معاصر امروزی نامید. با ورود سقف های پانچی به بازار یک انقلاب در جهان دکوراسیون داخلی ایجاد شد. این سقف ها افکت سه بعدی عالی ایجاد می کنند. در عین حال خود سقف حالت بی انتهایی را ایجاد می کند . سقف های پانجی از 2 یا چند سطح تشکیل شده اند که یکی از آنها به عنوان زمینه و سطح های دیگر پانچی و دارای رشته هایی با طرح هایز مختلف هستند. این طرح ها می توانند به صورت اشکال هندسی منظم یا نامنظم باشند.

و امروزه اغلب طراحان و معماران در سراسر دنیا استفاده ی از مواد و مصالح نوین را ترجیح می دهند چرا که روش ها و مواد و مصالح جدید برای سهولت کار و تکمیل روش های سنتی و همچنین پیشبرد مصالح به سمتی که سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشند و حتی صرفه ی اقتصادی بیشتری داشته باشند ارائه می شوند. سقف های کاذب نه تنها جهت پوشش دادن فضای زیر تیرها و تأسیسات به کار می رود بلکه امروزه سقف کاذب رشته ای از معماری داخلی ساختمان محسوب می شود. سقف کاذب در مواردی نظیر آکوستیک کردن سقف و همچنین دکوراتیو و زیبایی و سبک کردن ساختمان در برجها، همچنین هدایت و جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت و نیز نورپردازی مناسب با شرایط کار و زیبایی و سبک کردن ساختمان در برجها، همچنین هدایت و جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت و نیزنوررداز ی مناسب با شرایط کار و زندگی و … قابلیت های خود را بروز می دهد. از روش های سنتی اجرای این سقف ها استفاده از رابیتس و اندود کج است. روش های جدیدتر نیز مانند سقف کاذب پلاستیکی و یا سقف کاذب شبکه ای و کناف و … نیز وجود دارد. اما هر یک از آنها گذشته از این که در جهت ارتقاء و تکمیل طرح های قبلی ارائه شده اند معایب خاص خود را نیز دارد از جمله زنگ زدگی، سنگین بودن سقف و همچنین خشک بودن و منعطف نبودن سقف که خود موجب کاهش مقاومت آن و همچنین ایجاد محدودیت برای ایجاد طرح های متنوع می نماید. برای پاسخ گویی به این مشکلات و رفع نواقص آنها و به عبارتی تکمیل طر ح های قبلی سقف کشسان کاذب  ابداع شد. از جمله مزایای این سقف ها می توان به سازگاری این محصول با محیط زیست، صرفه ی اقتصادی، انعطاف پذیری و همچنین ایمنی این سقف ها اشاره کرد. همچنین یکی از ویژگی های قابل توجه این سقف ها قابلیت سازگاری بی نظیر این سقف ها با معاری سنتی ایرانی است که در این مقاله سظعی در معرفی جنبه های مختلف این نوع پوشش را داشته و به بیان جنبه های ساختاری، نحوه ی نصب و مزایای آن نصب به دیگر انواع مشابه پرداخته شده است.
سقف های کاذب، زیبایی خاصی به محیط می بخشد و سقف کششی نیز نمونه ای از این نوع سقف ها است که بسیار زیبا و شکیل می باشد؛ این نوع پدیده ی زیبا هم اکنون در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیای میانه رواج پیدا کرده ، و با حالت نرمی و سبکی به همراه ظرافت خاصی که دارد مورد توجه طراحان بسیاری قرار گرفته و به معماری مدرن نیز، روح جدیدی بخشیده است. در این پژوهش مزایا ، نحوه ی اجرا و همچنین طریقه ی نصب این نوع پوشش را مورد بررسی قرار داده ایم . هدف ما در این مقاله معرفی این نوع سقف جهت رواج دادن طرحی نو در معماری مدرن کشور می باشد و هم اینطور این سقف ها از چه موادی ساخته شده و به بازار عرضه می شود و در آخر با ارائه تصاویر به بررسی نمونه های کاربردی آن می پردازیم. استفاده از این نوع فناوری های نوین و مرغوب کمک شایانی به پیشرفت هرچه بیشتر و سریع تر در هنر طراحی داخلی در کشور خواهد کرد. باشد که دوباره معماری ایران به جایگاه اصلی خویش بازگردد و همراستای زیباترین معماری های جهان گیرد

بیشتر بخوانید  سقف کشسان لابل در تله کابین رامسر