نوسا دکور-سقف کشسان چاپی
18
اکتبر

چگونگی فرایند چاپ سقف های کشسان

سقف کشسان چیست؟

امروزه صنعت ساخت و ساز از تنوع بالاتری نسبت به سابق برخوردار است. البته این موضوع طبق نیاز ایجاد شده است که تاثیر زیبایی بر محیط و کاربری بهتر، این بستر را فراهم کرده است. ضرورت به کار بردن این موضوع با ورود به تمام بناها احساس می‌شود. به زبان ساده‌تر وقتی وارد یک بنای اداری، تجاری یا مسکونی و… می‌شویم، معمولا تم اولیه بنا که شامل کف، سقف و دیوارها می‌شوند به چشم می‌خورد. از این رو توجه به ایجاد جذابیت برای این موارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

یکی از گزینه‌های امروزی که برای سقف به کار برده می‌شود تا این زیبایی را ایجاد کند و جلب توجه ویژه‌ای به همراه داشته باشد، سقف کشسان است. اما نکته جالبی که باید عنوان کرد این است که سقف کشسان تنها برای سقف مورد کاربرد ندارد. در برخی از موارد از متریال به کار برده شده در آن به عنوان یک دیوارپوش نیز به کار می‌برند که در این صورت به آن دیوار کشسان می‌گویند. حتی گاهی از آن برای سه بعدی به نظر رسیدن بعضی از قسمت‌ها و تزئینات داخلی دیگر نیز استفاده می‌کنند.

سقف کشسان را می توان یکی از مدرن ترین انواع سقف کاذب دانست. این سقف از پارچه ای از جنس PVC ساخته می شود که دارای قابلیت کشسانی است. به این معنی که می توان با گرمادهی به پارچه، آن را به اندازه مورد نظر کش آورد و سپس روی پروفیل های ویژه ای نصب کرد. از پارچه کشسان می توان به عنوان دیوارپوش نیز استفاده کرد که به آن دیوار کشسان گفته می شود. سقف کشسان و دیوار کشسان دارای قابلیت نورپردازی هستند که این قابلیت از عناصر مهم زیباسازی دکوراسیون به حساب می آید.

جنس پارچه سقف کشسان از %90 PVC و 5% پلاستی سایزر و %5 افزودنی های مجاز تشکیل می شود. پلاستی سایزر موجود در سقف کشسان موجب ایجاد ویژگی کشسانی در آن می شود. ضخامت سقف کاذب کشسان از 0.18 تا 0.25 میلی متر بوده و جزو متریال بسیار نازک و سبک ساختمانی است. این سقف ها به دلیل وجود زینک اکساید، که کشنده و از بین برنده باکتری وقارچ است، آنتی باکتریال محسوب  می شوند وبه علت فراوانی کلر در فرمولاسیون آن، سقف کشسان ضد اشتعال و اصطلاحا نسوز است.

سقف کشسان به انواع سقف کشسان مات، ساتن، لاکر (آینه ای)، ترنسپرنت، گلکسی، برلیانت و کلودز تقسیم می شوند. در بین این سقف ها، سقف کشسان لاکر دارای تنوع رنگی فوق العاده ای است که شامل بیش از 150 رنگ می شود. نکته ی قابل توجه در سقف های کشسان امکان چاپ بر روی پارچه های سقف کشسان است. مشکلی که پیشتر چاپ سقف کشسان با آن رو به رو بود، عرض چاپ نسبتا کم (به میزان 3.20 متر) بوده است. اما این مشکل توسط گروه صنعتی لابل با در اختیار گرفتن دستگاه چاپ UV حل شده است این دستگاه، اولین دستگاه چاپ با عرض 5.30 متر در ایران است. به کمک دستگاه چاپ سقف کشسان می توان در پروژه های ساختمانی بزرگ، سقف لابل را به صورت یکپارچه و بدون درز چاپ کرد. این چاپ ها در کمترین زمان و با بهترین وضوح انجام می گیرند.

سقف کشسان

کاربرد سقف کشسان

طرح های سقف کشسان از آن جهت مهم اند که شاید در خانه ای پنجره نباشد و با این نقوش زیبا و رویایی می توان فضایی بی نظیر در خانه یا محل کار ایجاد کرد. سقف‌­های کشسان چاپی قابلیت نصب در هر مکان از جمله سرویس­‌های بهداشتی، استخرها، پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و  مراکز تجاری و اداری را دارد.

نحوه ی نصب سقف های کشسان

سقف های کشان در هر ابعاد و مساحت می توند نصب شود. این مزیت برجسته در سقف کشسان از این جهت حائز اهمیت است که این نوع سقف تنها از طریق محیط نصب می شود بنابراین به سادگی و خوبی می تواند هر نوع تاسیسات را در پشت خود پنهان کند بدون این که نیاز باشد نگهدارنده خاصی در سقف برای آن تعبیه گردد. در اطراف محیطی سازه که یا دیوار است یا لبه های کناف و گچبری ریلهایی نصب می شود، روی این ریلها به فواصل مشخصی گیره های نگهدارنده قرار می گیرد و پارچه را از طرفین می کشد. تقریبا تمام انواع پوشش های کششی که بر روی دیوار یا سقف نصب می شود از همین روش استفاده می کند اما در طرح های آزاد و همپنین سه بعدی نیاز به اسکلت یا نگهدارنده هایی متفاوت هست.

بیشتر بخوانید  10 مزیت مهم سقف کشسان نسبت به کناف

سقف کشسان

مزایای سقف کشسان

این نسل از سقف می تواند تاسیسات، ناهمواری ها ، لکه های ایجاد شده از رطوبت را در کمترین زمان و به زیبا ترین حالت بپوشاند و یا می توان پس از اتمام عملیات سقف کاری جهت کاهش بار ساختمان و تسریع در عملیات نازک کاری از این نسل از سقف استفاده کرد.

پوشش  های کشسان در برابر رطوبت مقاوم بوده و می توان آنها را در فضاهای مرطوب مانند استخر ها، سرویس های بهداشتی و آشپزخانه استفاده کرد. این سقف ها ضد چربی ، گرد و غبار و ضد حریق هستند. این محصولات قابلیت جابه جایی از مکانی به مکان دیگر و قابلیت ترمیم پذیری دارند. همچنین خاصیت آنتی باکتریال این سقف های کاذب باعث شده تا انتخاب مناسبی برای اتاق های جراحی، مطب ها و آزمایشگاه ها باشد.

سقف کشسان علاوه بر زیبایی و جذابیت فوق العاده ای که دارند عایق صدا ،‌عایق رطوبت، حرارت و فیلترینگ نور بوده و از همه مهم تر قابل شستشو و نظافت می باشند. و در کمترین زمان ممکن بدون تخریب و جابه جایی های پر هزینه نصب و اجرای آن انجام خواهد شد.

امکان چاپ تصویر دلخواه بر روی آن

وزن سبک و قابلیت نصب آسان

ضد گرد و غبار

امکان جا به جایی و نصب در محل دیگر

دارای طول عمر بالا (حدود 50 سال)

سقف کشسان

سقف کشسان چاپی

دوست دارید تصویری از طبیعت یا شخصیت محبوبتان را با کیفیت بالا و اندازه بزرگ در خانه خود داشته باشید؟ با سقف چاپی شما می توانید سقف خانه خود را تبدیل به یک اثر هنری کنید. سقف کاذب کشسان لابل دارای قابلیت چاپ عکس و طرح دلخواه مشتریان می باشد. پس از انتخاب تصویر مورد نظر خود، تیم چاپ لابل با بهره گیری از مدرن ترین دستگاه های چاپ، تصویر شما را با بالاترین کیفیت و بهترین وضوح چاپ می کند. این قابلیت، فضایی چشمگیر و زیبا به محیط خانه یا محل کار شما می بخشد.

با استفاده از سقف کشسان چاپی امکان چاپ هر نوع تصویر، طرح یا لوگو با کیفیت بالا میسر می شود. مقدار عبوردهی نور در این نوع پوشش با توجه به نوع متریال و فاصله آن تا منبع نوری بین 16 تا 63 درصد متغیر میباشد که البته به طرح انتخابی شما نیز بستگی دارد. شما میتوانید آزادانه با تکیه بر چاپ به شکل خلاقانه فضا را طراحی کنید.
این قابلیت سقف کششی استفاده از آن را علاوه بر منازل مسکونی در هتل، کافی شاپ، رستوران، آمفی تئاتر، مراکز تجاری، آرایشگاه های زنانه، ادارات، بیمارستان ها، مطب های پزشکی و بسیاری از کاربری های فضایی دیگر امکان پذیر نموده است.

سقف کشسان لابل از بهترین مواد اولیه اروپایی (رنولیت آلمان و آلکور دراکا فرانسه) استفاده می کند و از آنجایی که کیفیت بالای این مواد، پارچه ای بی نقص به وجود می آورد، برای چاپ تصویر بسیار مناسب می باشد. همه این ها به لطف فرمولاسیون خاص مواد اولیه اروپایی و سال ها تجربه تیم چاپ لابل امکان پذیر شده است. چاپ تصویر بر روی پارچه براق، ساتن و مات بیشترین زیبایی و وضوح را دارد.

ویژگی های پارچه سقف کشسان چیست ؟

اجرای سقف کشسان چاپی : %90 PVC و 5% پلاستی سایزر و %5 افزودنی های مجاز

ضخامت 0.8 تا 1 میلی متر

وضوح بسیار بالا

قابلیت چاپ تصاویر سه بعدی

ضخامت یکدست

قابلیت تغییر تصویر واضح به مات برای طرح های کلاسیک

حداکثر عرض پارچه بدون درز5 متر می باشد

حداقل زمان برای چاپ 1 روز می باشد

وضوح بسیار بالا.

همانگونه که از نام آن ( سقف کشسان چاپی ) مشخص است قابلیت استفاده از تصاویر در این نوع وجه تمایز آن می باشد.این قابلیت دنیای وسیع و زیبایی را برای دکوراسیون و طراحی سقف در اختیار شما قرار میدهد.انواع طرح های هنری٬طرح های لوگو٬انواع عکس با کیفیت بالا و هر نوع تصویر دیگر برای چاپ روی سقف مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از تصاویر سه بعدی نیز در نیز در این نوع امکان پذیر است ٬ در این صورت میتوان با استفاده از اشکال هندسی طراحی کرده و یک سقف کاملا سه بعدی ایجاد نمود.البته در هیچ یک از مراحل ساخت و اجرا از مصالح ساختمانی نظیر گچ ٬ سیمان و غیره استفاده نمی شود.میزان آلودگی در مراحل مختلف تقریبا صفر بوده و خود سقف نیز از مواد پلیمری تولید شده که ضد حساسیت میباشد.

بیشتر بخوانید  نور و نورپردازی در سقف کشسان

طرح های قابل استفاده در سقف کشسان چاپی

برای انتخاب طرح ها و تصاویری که میخواهید بر روی سازه خود داشته باشید فکر کرده اید ؟ برای انتخاب طرح مورد پسند و مورد علاقتان هیچ محدودیتی وجود نخواهد به طوری که شما میتوانید هر طرح و نقشی و یا عکسی که میخواهید را اجرا کنید ، البته باید در نظر بگیرید که هرچه تصویر شما کیفیت بهتر و مناسبی داشته باشد ، تصویر نهایی شما بر روی سقف با کیفیت تر و زیبا تر خواهد شد. همچنین جالب است بدانید که فاصله بین سقف اصلی در نمای تصویر بسیار تاثیر گذا می باشد ، پس باید فاصله به قدری مناسب باشد و خوب تنظیم شود که نورپردازی به خوبی انجام شود و تصویر به خوبی نمایش داده شود.

شما با استفاده از سقف چاپی می توانید محیط هیا محتلف منزلتان مانند ، اتاق خواب ، حال ، آشپزخانه و یا حتی محل کارتان فضایی زیبا و مناسب و آرامش بخشی را برای خود فراهم کنید و از آن لذت ببرید.

نوسا دکور-سقف کشسان چاپی

اجرای سقف کشسان چاپی

اجرای سقف کاذب پس از نصب ریلها و نصب سقف کشسان چاپی روی ریلها به گونه ای است که ریلها کاملا مخفی بوده و به هیچ وجه قابل رویت نیستند٬که این زیبایی اجرا را بیشتر و جذاب تر میکند.

حال شما آشنایی با این محصول را پیدا کرده اید و اکنون میتوانید با توجه به سلیقه خود یک طرح را برای اجرا در نظر گرفته و برای اجرای آن اقدام نمایید. برای زیبایی بیشتر و نورپردازی صحیح باید به فاصله سقف اصلی تا سقف کشسان دقت کرد و فاصله ای مناسب بین آنها ایجاد شده باشد. نورپردازی مناسب موجب وضوح و شفافیت لازم شده و لذت بیشتری ایجاد خواهد نمود.

یکدست و شفاف در صورتی انجام میشود که تصویر مورد نظر از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد٬پس در انتخاب تصویر و یا در زمان تصویربرداری به کیفیت آن دقت لازم را داشته باشید. این محصول نیز از ضخامت زیر یک میلیمتر برخوردار بوده ولی مقاومت نسبتا بالایی دارد.

سقف‌­ کشسان پرینتی

در چند دهه اخیر سقف های کششی پرینتی جزء محبوبترین، پرکاربردترین، باکیفیت‌ترین و سریع‌ترین شیوه طراحی دکوراسیون داخلی است. ویژگی این تکنولوژی این است که به کمک نوعی جوهر مخصوص و تحت اشعه فرا بنفش (uv)  فوراً لایه‌ای از دستگاه چاپ با کیفیت بسیار بالا بر روی پوشش‌­های کشسان msc ایجاد می‌­شود.این تکنولوژی چاپ امکان چاپ تصاویر تمام رنگی با رزولوشن بالا را روی تمامی این پوشش­‌ها فراهم می­‌آورد. بر همین اساس هر تصویر دلخواه، حتی تصویر خودتان قابلیت چاپ بر روی انواع آن را دارد.

از مزایای چاپ uv بر روی سقف ­های کشسان می‌­توان به داشتن رنگ‌های درخشان‌تر و باکیفیت‌تر به خصوص بر روی نوع شفاف (ترنسلوسنت) و یکدست نشان دادن. رنگ‌های نقطه‌ای و کیفیت بسیار بالای تصاویر، استفاده از رنگ‌های دوستدار محیط زیست که پس از خشک شدن کاملاً ایمن هستند. همچنین ثابت بودن رنگ‌­ها به دلیل خشک شدن سریع آن‌­ها توسط اشعه فرابنفش و امکان چاپ یکدست تا عرض ۵ متر را اشاره کرد.

نوع دیگری از چاپ­‌ها یا پرینت‌­ها، پرینت اکوسالوِنت است که این چاپ بیشتر برای ورق‌­های بنر کاربرد دارد و به دلیل نوع جوهر آن کیفیت مطلوبی در مقایسه با چاپ uv ندارد. به همین جهت در زمان خرید این محصول به این مسأله باید دقت فراوان داشت و از نوع چاپ uv توسط شرکت‌­های معتبر اطمینان حاصل نمود. این نوع سقف با تصاویر مختلف چاپ شده بر بروی سطوح نیمه شفاف‌، براق و مات امکان خلاقیت زیادی را به شما میدهد. با انتخاب تصویر مناسب، نه تنها خصوصیات مکان را نشان می‌دهید بلکه به آن نیز روح می‌­بخشید.

سقف‌­ کشسان چاپی قابلیت نصب در هر مکان از جمله سرویس­‌های بهداشتی، استخرها، پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و  مراکز تجاری و اداری را دارد.

نوسا دکور-سقف کشسان

دیوارهای چاپ شده سفارشی

تصور کنید دیوارهای خانه یا محل کارتان بوم تهی از هرگونه نقشی است که قرار است شما با دستان خودتان زندگی را برای خود به ارمغان بیاورید! یا اینکه قادر باشید منظره شهری، آثار هنری گلدار و یا آرم شرکتی، یا هر نوع برند تجاری را می توان برای ایجاد سبک و ارتباطی که نیاز دارید روی بوم انتخابی خود ایجاد کنید. شما می توانید هر اندازه از آثار هنری دیوار به دیوار یا بوم بزرگی را برای محل مورد نظر خود انتخاب کنید. شما می­توانید از بانک عکس های ما تصاویر یا آثار هنری مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید  اجرا و بازسازی ساختمان

سقف های چاپی سفارشی

برای یافتن سقفی چشمگیر و تاثیرگذاری آن در هر اتاق جستجوی خود را آغاز کنید. سقف های سفارشی چاپ شده در بسیاری از حمام­های خانگی، دفاتر، هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید، کافه ها، استخر ها و مناطق تفریحی بسیار محبوب هستند. تصاویر هیجان انگیز در فضای شما با کارهای سفارشی اعمال شده به سقف­های دیوار به دیوار، پانل های حلق آویز یا اشکال سه بعدی که می تواند نور پس زمینه را در هر مکان منعکس کند، تغییری ایجاد کند.

قابلیت­های مرتبط با چاپ

دیوارها و سقف های سفارشی چاپ شده دارای پوششی سخت هستند و برای استفاده داخلی و خارجی با گارانتی 10 ساله تولید می شوند. ما مواد پایه وینیل و بوم را با ظرفیت چاپ 16 ” 200 x ” با بدون درز یا وصله به مشتریان ارائه می دهیم. ما می توانیم با اضافه کردن سیستم های پنل اضافی ابعاد بزرگتری را تولید و ارائه کنیم.
فضای خود را با دیوار و سقف چاپ شده با تکنولوژی پیشرفته سفارشی تغییر اساسی دهید. فابریک­ LAQFOIL به زیبایی بر روی یک سطح صاف با جوهر های با کارایی بالا که روی فابریک حک میشود­، قابلیت چاپ دارند. ما بر روی هر یک از فابریک­ها از جمله مات، براق، مروارید، ساتن، شفاف و آکوستیک طرح­هایی را چاپ می کنیم.
میتوانیم بگوییم این محصول فضای شما را به اصطلاح برند و تزئین می­کند در عین حال دیوار و یا خرابی­های مربوط به سقف مانند گچ، عایق، سیم کشی ضعیف، سیستم های تهویه و سطوح ناهموار را پنهان می­کند. این می تواند با هر محصول سطح LAQFOIL® Stretch Surface از جمله روش­های روشنایی، اشکال سه بعدی یا پرداخت CNC سفارشی ترکیب شود.

100 ٪ ضد حریق در حوزه ساخت و ساز

LAQFOIL® Stretch Surfaces دارای درجه ضد حریق Class 1 / Class 0 / M1 / M0 / B1 است که جهت کابرد آن در حوزه ساخت و ساز طراحی و با مواد PVC قابل بازیافت مجدد ساخته شده است. آن قابل جابجایی، قابل استفاده مجدد، قابل شستشو و ساخته شده با مواد 100٪ قابل بازیافت است. ضد آب، ضد میکروبی و مقاوم در برابر لکه های آب و کپک، مقاوم در برابر حرارت و انرژی کارآمد است.

نمای چاپ شده سفارشی

خلاقیت خود بسط و گسترش دهید دیوارها و سقف­های خود را با روشی کاملا جدید تزئین کنید! نمای کششی و سفارشی چاپ شده ما با عرض 16 و با طول 200″ بدون هیچ گونه اتصالاتی است. سیستم فریم ما امکان ابعاد نامحدودی را برای مشتریان گسترش می­دهد. به دنیای تصاویری از منظره شهری، گرافیک جسورانه، گیاهان زیبا و یا کاخ­های مجلل برای مقیاس­های تزئینی بزرگ و یا قطعه هنری دیوار به دیوار خوش آمدید.

سبک­های روشنایی

LAQFOIL® Lighting Solutions ارائه کننده سقف های درخشان و یا دیوارهایی در قالب های صاف و تخت، با اشکال چند سطحی یا سه بعدی است. فضای داخلی خود را با مقیاس نور پس زمینه LED روی فابریک ساده و یا سفارشی چاپ شفاف روشن کنید یا روشنایی را روی لبه پانل های خود برای روشن کردن محیط طراحی اعمال کنید. ما همچنین تکنولوژی Starry Night Sky را با استفاده از چراغ های فیبر نوری که در تاریکی چشمک می­زند، ارائه می کنیم.

ثبت نام شرکت داخلی

علائم و اشکال سفارشی چاپ شده با فرمت استاندارد برای برقراری ارتباط نام تجاری مشتری با استفاده از پوستر دیوار به دیوار چاپ شده بدون درز، بنرها، علائم، آثار هنری و اشکال سه بعدی برای ویژگی های داخلی ایده آل هستند. علامت های تجاری را می توان با سبک­های نورپردازی و آکوستیک برای برطرف کردن نیازهای طراحی و نام­های تجاری ترکیب کرد.

اشکال سه بعدی داخلی

این که آیا شما می خواهید یک اشکال سه بعدی ایجاد کنید یا به سادگی از موانع نمای بگذرید، LAQFOIL® Stretch Surfaces قاب های مدولار سفارشی و سازه ای را ارائه می دهد که کاملا به فضای شما همخوانی خواهد داشت. از جمله سازه های آویزان، حصار، لوسترها، مجسمه های ساده و در مورد علائم محدودیت هایی برای شکل، ابعاد، رنگ و پرداخت آن وجود دارد. این ساختار با پوشش LAQFOIL® Stretch PVC، مواد متخلخل یا آکوستیک در هر پرداخت به صورت سفارشی قابل چاپ شدن است، برش CNC و ترکیب با LAQFOIL® Lighting Solutions نیز خالی از لطف نیست.