نوسادکور-دکوراسیون هتل
13
مه

سقف کشسان در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

معنی دکوراسیون در لغت نامه فارسی آراستن، چیدمان و مرتب کردن است. وقتی که صحبت از دکوراسیون داخلی می‌شود منظور نحوه چیدمان و انتخاب مناسب وسایل قسمت های مختلف خانه از جمله قسمت پذیرایی و نشیمن، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و دستشویی می باشد.

با توجه به همه گیر شدن و جذاب شدن طراحی دکوراسیون داخلی دیگر طراحی دکوراسیون محدود به خانه‌های مسکونی نیست و در دفاتر کاری، فروشگاه ها، مغازه ها، بیمارستان ها، هتل ها و غیره هم از قوانین مختلف طراحی دکوراسیون داخلی استفاده میشود.

از دید خیلی از افراد چیدمان دکوراسیون داخلی منزل کار بسیار ساده ای است و تنها با سلیقه افراد پیش می رود، اما این طور نیست و نکات بسیار مهمی در این زمینه وجود دارد که اگر آنها را بدانید و به خوبی رعایت کنید، بهترین استفاده را از فضای منزل خواهید داشت و به زیبا سازی هرچه بیشتر خانه شما کمک خواهد کرد. گاهی با پیروی از این قوانین، طراحی دکوراسیون برای شما کم هزینه تر و سریع تر انجام می شود و جلوه ویژه و خاصی در منزل شما ایجاد می شود و خانه شما را به یک فضای مطبوع و گرم تر و دلپذیرتر تبدیل می کند.

توجه به دکوراسیون داخلی در تمامی مراکز تجاری و تفریحی امری بسیار مهم و حیاتی است. هتل ها جزو اماکن تجاری هستند که نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی آن ها در جلب نظر مشتریان، نقش پر رنگی دارد. در امر دکوراسیون داخلی هتل ها توجه به تمامی زوایا و قسمت های محیط اعم از لوازم پذیرایی و نحوه چینش آن ها، مبلمان، پرده ها، دیوارها و دکوراسیون سقف بسیار مهم است. به همین دلیل، یک مدیر موفق، هیچ قسمتی از هتل خود را بدون دکوراسیون مناسب رها نمی کند. ما استفاده از سقف کشسان در دکوراسیون داخلی هتل ها را به شما پیشنهاد می کنیم.

نوسادکور-دکوراسیون هتل

دکوراسیون داخلی امروزه یک دانش محسوب می‌شود. استفاده از این دانش در هر مکانی متفاوت است و به منظور خاصی صورت می‌پذیرد. موارد زیر از جمله دلایلی هستند که برای محیط‌های مختلف باید در نظر داشت:

فروشگاه‌ها و مغازه‌ها: جذب مشتری بیشتر و مورد توجه قرار گرفتن

محیط های اداری: ایجاد فضایی امن برای کار کردن و احساس راحت بودن

بیمارستان‌ها: کاربری بودن محیط، ایجاد محیطی آرام تا بیمار و کادر درمانی احساس همدلی و همراهی داشته باشند

خانه‌ها و آپارتمان‌های مسکونی: ایجاد فضایی که باعث راحتی کاربری شود و همچنین گرمی و آرامش را به همراه داشته باشد

فضاهای عمومی مانند ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و حتی برای فضاهایی مانند کابین خودروها: برای کاربردی کردن و رفع نیازهای عموم افراد

فرایند طراحی دکوراسیون منزل مانند هر فرایند هنری دیگر، دارای نکات و ریزه کاری‌ های خاصی است که با رعایت اصول تزئین، می توان تغییراتی فوق العاده را به وسیله آن ایجاد نمود.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب سقف کشسان

شناخت سبک های دکوراسیونی، یکی از مهم ترین و اصولی ترین کارها در انتخاب دکوراسیون منزل است. اینکه شما بدانید هر سبکی دقیقا چه ویژگی هایی دارد و با چه قوانینی طراحی می شود می تواند در طراحی درست و قانونمندی از دکوراسیون خانه برایتان موثر باشد.

نقش سقف در دکوراسیون داخلی

سقف هر فضا، نقش قابل توجهی در حال و هوای کلی آن دارد. حتی می توان گفت اگر سقف و دیوارها به خوبی طراحی شده باشند، نیاز به مبلمان خاص در دکوراسیون تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. با استفاده از مصالح، عناصر، طرح ها و بافت های مختلف می توانید به سقف جان ببخشید و آن را از یک سطح فراموش شده به یک عضو تاثیرگذار در فضای داخلی تبدیل کنید.

با وجود اینکه سقف‌ها معمولا در بیشتر فضاهای داخلی، بزرگ ترین سطح یک دست و بدون شکستگی هستند، طراحان تازه کار و حتی بسیاری از طراحان مجرب نیز آن را نادیده می‌گیرند و در نتیجه در بسیاری از فضاها، سقف تنها محلی برای نصب ابزارهای روشنایی بخش و یا دریچه‌های نازیبای تهویه مطبوع می‌شود.

اما بهتر است بدانید که می‌توانید از یکپارچه بودن و وسعت سقف استفاده کنید و با اجرای ایده‌هایی برای طراحی و تزئین از سقف برای بخشیدن زیبایی و جلوه بی حد و حصری به منزلتان استفاده کنید.

یکی از راه هایی که با به کارگیری آن می توانید سقفی دوست داشتنی داشته باشید، استفاده از عناصر معمارانه است. شما می توانید با استفاده از تیرهای چوبی، پانل های آکوستیک ، سقف کاذب، صفحات شناور، آثار هنری و سقف های کشسان، سقف منزلتان را طراحی کنید.

علاوه بر این می توانید با استفاده از کاغذ دیواری طرح های متفاوت و با استفاده از دیوارپوش هایی که در سقف نیز به کار می روند، مثل پنل سه بعدی، بافت را وارد سقف منزلتان کنید.

برای طراحی سقف خانه ی خود شکل های مختلف را امتحان کنید. شما می توانید انواع مستطیلی و گوشه دار و یا انواع دایره ای، حلقه ها و منحنی های دیگر را به کار ببرید. خطوط منحنی به سقف منزلتان حالتی نرم و شناور می دهند. دقت داشته باشید مدلی را انتخاب کنید که با سایر عناصر در طراحی داخلی منزلتان و نورپردازی آن هماهنگ باشد.

اگر امکان این نیست که نورگیرسقفی واقعی داشته باشید، می توانید یک پنجره سقفی مصنوعی ایجاد کنید. با نصب پنل های مخصوص به این کار، که پشت آن ها چراغ قرار گرفته، می توانید احساس شبیه به حس وجود نورطبیعی را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید  قیمت سقف کشسان

موضوع دکوراسیون داخلی و ترفند های جذاب و جدید آن انتخاب های متعددی پیش روی افراد قرار داده است و این تعدد ممکن است موجب گیج شدن و سخت شدن انتخاب شود. به همین دلیل انتخاب آیتمی که ویژگی های چند محصول را یک جا داشته باشد می تواند شک و شبهه ی شما را از بین ببرد. دکوراسیون داخلی با سقف کشسان جزو این انتخاب ها است.

نوسادکور-دکوراسیون هتل

سقف کشسان

سقف کشسان در واقع یک سقف ثانویه یا اطحلاحا “آویزان” است که روی سقف اصلی منزل نصب می‌شود. سقف کاذب جنبه‌های کاربردی بسیاری دارد. برای مثال از فضای خالی بین سقف کاذب و سقف اصلی می‌توان برای پنهان کردن تجهیزات و تاسیسات استفاده کرد. این سقف‌ها همچنین برای جلوگیری از اتلاف انرژی و یا کوتاه کردن ارتفاع کف تا سقف استفاده می‌شوند. اما شاید رایج‌ترین کاربرد آن‌ها برای مقاصد طراحی داخلی است.

سقف کشسان به يک گرايش در طراحي داخلي تبديل شده است و تمام بخش هاي بازار آن اعم از فضاهاي تجاري، مسکوني و … را دربرگرفته است.

سقف کششي به مهندسين، معماران و طراحان دکوراسيون داخلي اين آزادي عمل را مي دهد که به راحتي با سقف و ديوارهاي فضاي مد نظر بازي کنند تا با ارزش هاي زيبايي شناختي و جنبه هاي عملکردي آن منطبق شوند. آزادي گزينش سقف کشسان و ديوارپوش هاي کشسان به معماران و طراحان اين امکان را مي دهد که همواره با آخرين متدها و رويه هاي طراحي داخلي دنيا همراه شوند.

نوسادکور-دکوراسیون هتل

چرا از سقف کشسان استفاده کنیم؟

تمام سيستم هاي نورپردازي با سقف کشسان سازگار هستند، از جمله چراغ هايي که نور محيطي وسيع يا چراغ هاي LED که پشت غشاي سقف کششي پنهان مي شوند، نور لايت و يکدستي را خلق مي کنند.

براي طراحي هاي ميني ماليستي و ساده، تکميل کردن طرح به وسيله يک خط سايه، با سقف کشسان به سادگي امکان پذير است. سقف کشسان شما را قادر مي سازد تا چيزي را خلق کنيد که همزمان با پوشاندن و پنهان کردن عناصر سازه اي مزاحم، به راحتي با فضا و زيبايي شناسي آن همگام شود.

سقف کشسان از معدود متريال هاي موجود در بازار است که مي توان يک ساختار زيباي منحني شکل که هميشه شکل خود را حفظ کند با آن ساخت، به گونه اي که هيچ نقص و تغييري در طول زمان در آن ايجاد نشود.

سقف کشسان در طراحي بالقوه به شما آزادي عمل مي دهد. اين ترکيب متمايز به شما طيف متنوعي از رنگ ها و گستره اي از انتخاب طرح ها و بافت ها را براي رويارويي با خلاقيت تان، ارائه مي دهد. سقف کششي اين قابليت را دارد که سقفي ساده و با فام سرد و يا رنگارنگ و با فام گرم و امکانات و افکت هاي نورپردازي مختلف با آن اجرا شود.

بیشتر بخوانید  اجرا و بازسازی ساختمان

استفاده از سقف کشسان براي فضاهاي داخلي مينيماليستي اکيدا توصيه مي شود. سقف کشسان براق فضاهاي کوچک را بزرگتر جلوه مي دهد، در حالي که سقف هاي مات پارچه اي مي توانند براي هر هدف ديگري روي ديوار يا سقف اجرا شوند.

نوعی از این سقف های کشسان با نام ترنس لوسید قابلیت خاص فیلتر و تسطیح نورهای طبیعی و مصنوعی را دارا می باشد، این قابلیت به طراحان امکان تغییر فضای داخلی را به کمک نور می دهد. این تکنولوژی در طرای ویترین های فروشگاهی، رستوران ها و کافی شاپ ها، سالن های انتظار و صحنه سازی تئاتر و و سینما و دیگر اماکن که در آنها اصل تغییر رنگ نور مد نظر است کاربرد نا محدود دارد.

دکوراسیون سقف هتل ها، به دلیل وسعت آن، از قسمت هایی است که در نگاه اول توجه بیننده را به خود جلب می کند. به همین دلیل نصب سقف مناسب، تناسب آن با کاربری محیط و سیستم نورپردازی استفاده شده در آن زیبایی دکوراسیون سقف را دو چندان می کند.

نوسادکور-سقف کشسان

سقف کشسان انتخابی استثنایی برای لابی هتل ها

می توان از انواع سقف های کاذب در طراحی سقف لابی، سالن اجتماعات، رستوران، کافی شاپ، استخر و مراکز تفریحی هتل ها استفاده کرد. وقتی از لابی هتل حرف می زنیم، فضایی را متصور می شویم که نمادی از استقبال و خوشامدگویی به مهمانان است. به همین دلیل استفاده از سقف کشسان (سقف کششی)، شکوه و جلوه ای ویژه به این قسمت از هتل می بخشد. با استفاده از سقف کشسان لابل می توان جلوه ای خیره کننده به ورودی هتل بخشید و مهمانان را از بدو ورود شگفت زده کرد.

نوسادکور-دکوراسیون هتل

استراحت زیر آسمانی پر از ستاره، لذتی همراه با آرامش

نصب سقف کششی  در رستوران ، کافی شاپ و اتاق های هتل به آسانی می تواند محیط هتل شما را به محیطی متمایز با سایر هتل ها تبدیل کند. شما می توانید با نصب سقف کششی  در رستوران و کافی شاپ هتل خود، خوردن و آشامیدن را به تجربه ای حیرت انگیز زیر آسمان ابری و بهاری تبدیل کنید. این زیبایی، به کیفیت خدمات و رضایت مشتریان هتل ها می انجامد و حضور در هتل شما را تبدیل به تجربه ای به یاد ماندنی و متفاوت برای مشتریانتان می کند.