نوسا دکور-بازسازی و اجرا
12
ژانویه

اجرا و بازسازی ساختمان

معماری چیست؟

معماری چیست؟ این سوال برای اغلب افراد همیشه به وجود می آید که به واقع معماری چیست؟ معماری علم است یا هنر؟ حوزه نفوذ معماری تا به کجاست؟ جایگاه رشته معماری در علم ساختمان کجاست؟ و سوالاتی از این قبیل که ذهن هر فرد حتی خود معماران را گاهی اوقات مشغول می کند.

معماری به انگلیسی به کلمه Architecture اطلاق میشود ) در تعریف این مورد باید گفت که تعاریف زیادی از این هنر وجود دارد زیرا معماری امروزه در موارد بسیاری ورود پیدا کرده است و در هر رشته ای رد پایی از معماری وجود دارد . معماری را هنر چهارم میشناسند و اجتماعی ترین هنری می باشد که با فضا و انسان ارتباطات زیادی دارد و هر جنبه آن به محیط و انسان محدود میشود پس میتوان این رشته را همگام و مرتبط با اجتماع و فضا دانست که با تکیه بر این دو عنصر کار خود را پیش میبرد و با پرورش معماران برجسته و استفاده از عناصر موجود و مصالح مختلف به معماری ساختمان و سایر بنا ها می پردازد و از جنبه های مختلف به جامعه بشریت خدمت میکند.

نوسا دکور-بازسازی و اجرا

در تعاریف مختلفی که از معماری وجود دارد ( تعریف رشته معماری ) همواره فضا و انسان دارای بیشترین سهم بوده اند و انسان به عنوان عاملی جابجا کننده و استفاده کننده از این عناصر در نظر گرفته میشود پی در معماری و رشته معماری ارتباط معمار و فضا و عناصر را نمیتوان انکار کرد , در دقیق ترین تعریف معماری باید گفت که معماری این امکان را میدهد تا با اسفاده از عناصر بهترین استفاده را از فضا کنیم . به عبارتی در تعاریف معماری و تعریف کلی معماری باید گفت که معماری هنر سازماندهی فضاست و این هنر از راه ساختمان بیان می‌ شود .

بیشتر بخوانید  بازار رقابتی در سقف های کشسان

نوسا دکور-بازسازی و اجرا

معماری داخلی چیست؟

معماری داخلی، در واقع طراحی یک فضای جدید داخلی برای خانه ها و یا هر محیطی است، فضایی که می تواند ثابت یا به اصطلاح فیکس شود. این عبارت را همچنین برای طراحی ابتدایی و نقشه اولیه مورد استفاده برای فضاهای داخلی ساختمان هم به کار می برند. نقشه ای که طراحی نهایی کار، یا تاکید بیشتری بر نسخه اولیه آن است، یا با تغییر کاربری انجام  می شود. گاهی هم طراحی های ابتدایی نسبت به نسخه اولیه تغییرات چشمگیری می کنند تا مناسب استفاده های جدید و تطبیقی از ساختمان باشند. این تغییرات می توانند بخشی از «معماری پایدار» باشند، شیوه ای از معماری که در آن منابع با استفاده از بازیافتِ ساختارهای معماری از طریق بازطراحیِ تطبیقی، حفظ و نگهداری می شوند.

بازسازی

با وجود این که سلسله مراتب فضاهای یک ساختمان، همیشه توسط اولین معمار آن تعیین می شوند، نسخه های بعدی این فضاها ممکن است اینطور نباشند و ساختارهای قدیمی تر توسط معماران نسل جدید، با توجه به نیازهای جوامع و رشد شهری بازسازی شوند. این بازسازی معمولا کاربرد و کانسپت فضا را هم عوض می کند و به نوعی تایید این فرضیه حساب می شود که یک ساختمان، هیچوقت کامل و غیر قابل تغییر نخواهد بود. یک ساختمان با همه تغییراتش، ممکن است از بیرون مثل قبل به نظر برسد اما فضاهای داخل، کاملا متفاوت هستند. به خاطر همین، معمار داخلی نه تنها باید به قرارگیری ساختمان در بستر فیزیکی و اجتماعی-سیاسی مناسب خودش حساسیت داشته باشد، بلکه باید به نیازهای موقتِ صاحبان و کاربران آن هم توجه کند. در این مفهوم، اگر ساختمان «استخوان بندی مناسبی» داشته باشد، ایده ابتدایی معماری، اولین سنگ بنای تغییرات سلسله مراتبی آن خواهد بود و بقیه باید همان ایده را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید  نصب سقف کشسان در مراکز بهداشتی درمانی_نوسادکور

نوسا دکور-بازسازی و اجرا

قیمت خانه پس از بازسازی

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که آیا قیمت خانه پس از بازسازی تغییر می‌کند و افزایش می‌یابد؟ پس از بازسازی خانه به چه میزان برروی قیمت خانه افزوده می‌شود؟ قیمت بازسازی خانه چقدر تمام می‌شود؟ این‌ها سوال‌های مهمی هستند که باید قبل از شروع بازسازی به جواب آن برسید. دانستن این نکته بسیار ضروری است که بین بازسازی و تعمیرات تفاوت‌های زیادی وجود دارد.

جواب کوتاه و یک کلمه‌ای به این سوال بله است. برای روشن‌تر شدن موضوع بهتر است مثالی گفته شود. به طور حتم در فیلم‌ها و سریال‌‌های خارجی دیده‌اید که مالک خانه قصد فروش خانه را دارد ولی برای اینکه سود بیشتر و مناسب‌تری در نقل و انتقال خانه کسب کند پیش از هرکاری شروع به بازسازی و تعمیرات می‌کند. تعمیرات خانه تاثیر بسزایی در قیمت آن ندارد ولی اهمیت بازسازی خانه بیشتر است.

اگر خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنید از لحاظ سازه‌ای و مقاومت هنوز می‌تواند عمر مفیدی داشته باشد، بازسازی یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش قیمت خانه و راحتی زندگی در آن خانه است. هرچه بازسازی عمیق‌تر و گسترده‌تر باشد تاثیر بیشتری برروی افزایش قیمت خانه شما خواهد گذاشت.

نوسا دکور-بازسازی و اجرا

دلایل بازسازی

یکی از مهمترین عوامل، قدیمی بودن ساختمان است. با گذشت زمان و افزایش سن بنا فرسودگی در سطح بنا و ساختمان افزایش می‌یابد. حتی امکان دارد بخشی از خانه بر اثر سهل ‌انگاری صاحب خانه تخریب شود. در نتیجه در این گونه ساختمان و بناها بهتر است بعد از بررسی همه جانبه، شروع به بازسازی خانه کرد.

بیشتر بخوانید  معماری داخلی

یکی دیگر از عوامل بازسازی خانه طراحی نا مناسب پلان و نقشه خانه است. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی تغییرات در همه زمینه‌ها صورت پذیرفته است. اما خانه‌های قدیمی که با توجه به سلایق و علم قدیم طراحی شده‌اند زیاد باب طبع صاحبخانه‌ها نیستند و آن‌ها ترجیح می‌دهند پلان و نقشه ساختمان و بنای خود را با توجه به سلیقه و تکنولوژی روز تغییر دهند. ایجاد فضای جدید در ساختمان یکی از تغییرات در این زمینه است. گاهی اوقات کمبود فضا و تغییر در ابعاد اجزای خانه باعث بازسازی خانه می‌شود.

اما از همه مهمتر بعضی از افراد بازسازی خانه را انجام می‌دهند تا قیمت خانه را افزایش دهند. همانگونه که می‌دانید در تعمییرات خانه افزایش آنچنانی در قیمت خانه صورت نمی‌گیرد. چون سطح اقدامات ابتدایی است.