نوسا دکور-سقف کشسان
15
مه

انواع سقف کشسان_ نوسادکور

انواع سقف کشسان

صنعت دکوراسیون داخلی نیز همانند دیگر صنایع جهان در حال حرکت رو به جلو و مدرن تر شدن است. امروزه در دکوراسیون داخلی سقف منزل جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. مدرن ترین سقف ها انواع سقف کاذب هستند که زیباترین آن ها سقف کششی (سقف کشسان) و سقف لابل می باشند. این سقف ها به افراد امکان به واقعیت رساندن آنچه در ذهن خلاق شکل می گیرد و محدود نشدن به یک طرح و گونه رایج را می دهند. شما برای انتخاب طرح سقف کشسان  هیچ محدودیتی ندارید. افراد امکان انتخاب سقف کشسان مورد نظر خود را با طیف وسیعی از رنگ و طرح گرفته تا شکل و ابعاد مختلف را دارند. این تکنولوژی دارای مزایای فوق العاده ای نیز می باشد که از جمله آن ها می توان از مقاومت سقف کششی لابل در برابر آتش سوزی، قابلیت جابجایی، مقاومت در برابر وزن بالا و ده ها ویژگی دیگر نام برد.

تا اینجا به بررسی مفهوم سقف کشسان و مواد تشکیل دهنده سقف های کشسان پرداخته ایم. همچنین یکی از جذاب ترین انواع سقف کشسان از جمله سقف کشسان چند سطحی را به صورت مخصتر توضیح دادیم و همچنین عناصری که زیبایی سقف کشسان شما را چند برابر می کند مانند نورپردازی سقف کشسان و دیوار کشسان را بررسی کردیم.

در این مطلب به بررسی انواع سقف های کشسان می پردازیم ، با ما همراه باشید.

نوسا دکور-سقف کشسان

انواع سقف کشسان از نظر جنس

سقف کشسان در انواع جنس و افکت پارچه های متفاوت عرضه می شود ، از جمله انواع رایج این پارچه ها می توان به لاکر (براق یا آینه ای) ، مات ، ساتن ، برلیانت ، پرلاموتر ، ترنسپرنت (شفاف) اشاره کرد.

محدوده رنگ ها و بافت ها به سادگی خیره کننده هستند:چرم جیر ، ساتن ، ساتن مات و غیره. شایع ترین  نوع بافت مات ، شیشه ای و ساتن هستند.

بیشتر بخوانید  جدیدترین آسمان مجازی

لاکر(آینه ای یا براق)

این نوع سقف کشسان ، یکی از زیباترین جلوه های بصری را به بینندگان هدیه می دهد ، به طوری که افکت پارچه این سقف کشسان حالت آینه مانند دارد و کمی براق است و این امکان را دارد که طراحی داخلی و دکوراسیون خود را در سقف کشسان منزل خود انعکاس دهید.

مات 

سقف کشسان مات براق نیست و درخشندگی ندارد و همانطور که از نامش معلوم است ، افکت مات گونه بر روی آن پیاده سازی شده است ، این نوع سقف کشسان در طراحی ها و دکوراسیون هایی استفاده می شود که سبک مینیمالیستی و ساده دارند و بیشتر برای منطبق کردن دکوراسیون با فضای منزل به کار می رود.

ساتن

این نوع سقف کشسان را می توان تلفیقی از سقف کشسان مات و سقف کشسان لاکر دانست ، زیرا هر دو خاصیت مات بودن سقف کشسان مات و براق بودن سقف کشسان لاکر را در خود جای داده است و یک درخشندگی صدفی را به فضای منزل اعطا می کند ، این نوع سقف کشسان مناسب هر گونه دکوراسیون و طراحی داخلی می باشد.

برلیانت

سقف کشسان برلیانت جزو یکی از سقف های کاذب جدید و لاکچری به حساب می آید ، این نوع سقف کشسان درخشش متالیک مانندی دارد و رنگ های طلایی ، نقره ای و برنزی را با زیبایی خاصی جلوه می دهند. سقف کشسان برلیانت اغلب در دکوراسیون و طراحی داخلی با سبک مدرن استفاده می شود و مناسب مکان هایی مانند سرویس بهداشتی ، حمام و سالن های غذاخوری لوکس می باشد.

پرلاموتر 

سقف کشسان پرلاموتر درخششی صدفی و مروارید گونه دارد ، این افکت به همراه نورپردازی باعث ایجاد درخششی زیبا و چشمگیر می شود و اکثرا در محیط هایی که دارای  طراحی داخلی و دکوراسیون خاص و متفاوت هستند استفاده می شوند.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب سقف کشسان

ترنسپرنت (شفاف) 

سقف کشسان ترنسپرنت یا شفاف ، استعداد خاصی برای پخش کردن نورهای طبیعی و مصنوعی دارد ، این قابلیت سقف کشسان شفاف را یکی از مناسب ترین سقف ها به جهت نورپردازی تبدیل کرده است ، سقف کشسان شفاف اغلب در رستوران ها ، کافی شاپ ها ، آمفی تئاترها و سالن های انتظار استفاده می شوند.

سقف کشسان

انواع  سقف های کشسان از نظر سبک طراحی

سقف های کشسان می توانند در هر محلی از زندگی ، از خانه گرفته تا محل کار ، استخر ، بار و رستوران، نمایشگاه ، خرده فروشی، ویلاهای تفریحی و … مورد استفاده قرار بگیرند. همانطور که گفته شد بنابر انتظار و نیازی که از آن ها دارید انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

سقف کشسان لاکچری

این نوع سقف به نوعی طراحی می شود که نیازی به تعمیر آن در طی فرآیند ترسیم ، جستجوی یا ادامه کار ندارد. این مدل از سقف ها، طرحی ساده تر ، روشن تر و شیک تر از سایر مدل داشته و برای محیط های تجاری و اداری مناسب هستند.

سقف کشسان شفاف

سقف کشسان شفاف یکی از انواع این نوع از سقف ها است که برای ساخت آن از پارچه کشش خاص و شفافی استفاده می شود که در مناطقی مانند کافه ها و رستوران ها بیشتر ارجحیت دارد. با ویژگی هایی مانند انعکاس نور، اغلب از نظر انتقال حس بصری و همچنین از نظر روشنایی LED ترجیح داده می شود.

سقف کشسان سه بعدی

سقف سه بعدی نوعی از سقف های کشسان است که می تواند دارای طرح های سه بعدی باشد و از نظر تفاوت در حس بصری و همچنین تفاوت با پارچه مخصوص قابل توجه است. این مدل از سقف ها مناسب برای افرادی است که می خواهند یک طراحی منظم و فوق العاده داشته باشد. با توجه به حس سه بعدی که ایجاد می کند جلوه ای بسیار ویژه به دکوراسیون می بخشد.

بیشتر بخوانید  دلایل استفاده از سقف کششی در مدارس_نوسادکور

سقف کشسان چاپی

گاهی اوقات یک آرم ، گاهی اوقات یک منظره مورد علاقه یا یک تصویر خاص… را می توانید بر روی پارچه ی کشسان مخصوص این نوع سقف ها چاپ کنید. امکان چاپ بر روی این نوع از سقف ها باعث می شود بتوانید طرح مورد نظر خود را کاملا شخصی سازی کنید.

سقف کشسان مدرن

این نوع سقف ها جلوه ای مدرن داشته و بدون نیاز به گچ کاری، مشکلات رنگ آمیزی و … قابل نصب هستند. از سقف های کشسان می توان در اتاق های کودک، اتاق خواب، آشپزخانه ها، دفاتر و …. استفاده کرد. این نوع از سقف ها در مقابل نور خورشید مقاوم بوده و بدون تغییر رنگ باقی می مانند. بنابراین به هیچ وجه رنگ و یا طرح چاپی آن ها به مرور زمان محو و یا خراب نمی شود.

سقف های کشسان آماده از جنس ماده مخصوص فلکسی ساخته شده اند، چاپ آن ها کیفیت بالایی داشته و بسیار سبک بوده مونتاژ بسیار آسانی دارند. آن ها در همه مناطق با اضافه کردن یک محیط خاص به فضاها مورد استفاده قرار می گیرند. تمامی رنگ ها برای این نوع سقف ها در دسترس هستند و می توانید مطابق با دیزاین محیط مورد نظر خود آن ها را سفارش دهید. این نوع از سقف ها نه تنها زیبایی ، بلکه یک عملکرد عملی نیز دارند، برای مثال ، عایق صدا را فراهم می کند.