21
فوریه

انواع پروفیل سقف کشسان لابل

انواع پروفیل سقف کشسان لابل

پروفیل ها بخش مهمی از سقف کشسان لابل هستند که امکان اتصال های زیر را فراهم می کنند.اتصال متریال به سطوح قایم یا افقی و مورب مانند دیوار ، سقف ، فریم آهنی و غیره.اتصال متریال به متریال به واسطه محدودیت ابعاد یا نیاز به تغییر فرم یا تغییر متریال.

اتصال تجهیزات و اکسسوری های نورپردازی.

فرم دهی به سقف.

این پروفیل ها توسط اتصالات مکانیکی نظیر پیچ ، پیچ رولپلاک و یا پرچ به سطوح اصلی فضا مانند دیوار یا سقف متصل و محکم شده و سپس نوار محیطی متریال کشسان موسوم به هارپون توسط کاردک مخصوص درون این پروفیلها جا زده می شوند. فاصله پیچها بسته به نوع و استحکام سطح زیرین و همچنین نوع پروفیل و شکل سقف متغیر می باشند.

در زیر چند نوع از جزییات این اتصالها را مشاهده می کنیم.

اتصال متریال به سطوح قایم یا افقی و مورب مانند دیوار ، سقف ، فریم آهنی و غیره.

اتصال متریال به متریال به واسطه محدودیت ابعاد یا نیاز به تغییر فرم یا تغییر متریال.

اتصال تجهیزات و اکسسوری های نورپردازی

فرم دهی به سقف

انواع پروفیل سقف کشسان:

پروفیلهای از نظر جنس، رنگ و شکل (مقطع) به گروههای مختلفی تقسیم می گردند. ساختار کلی پروفیل شامل یک یا چند بخش ریل مانند که نوار هارپون در داخل آنها قرار میگیرد به همراه اجزاء لازم جهت اتصال به سطوح و قطعات دیگر.

انواع پروفیل کشسان از نظر نوع جنس:

در بازار ایران عموما پروفیل ها از نظر جنس به دو دسته آلومینیومی و PVC موجود می باشند که هرکدام مزایا و محدودیتهای خاص خود را دارند.

پروفیل آلومینیومی سقف کشسان لابل :

بیشتر بخوانید  قیمت سقف کشسان

با وجود قیمت بالاتر ، پروفیل های آلومینیومی در بین مصرف کنندگان کاربرد و مصرف بیشتری داشته و دارای استحکام زیاد و مقاومت بیشتری نیز می باشند. در اتصال به سطوح مستحکم مانند آهن، سنگ، بتن، کاشی های گرانیتی و غیره رفتار و اتصال بهتری داشته و از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. این پروفیل ها هم بدون رنگ بوده و هم با رنگ های کوره ای سفید و مشکی امکان انتخاب بهتری را به تناسب رنگ و طرح فضا و متریال به مشتری می دهند. عموما در مواردی که بخشی از پروفیل نمایان هست از پروفیل های رنگی استفاده شده و یا از نوارهای درزگیر مخصوص برای پوشش سطوح نمایان پروفیل استفاده می گردد.

شاید بتوان محدودیت عمده پروفیل های آلومینیومی را شکل پذیری پایین در فرم دهی سقف نام برد که در این صورت به تناسب نوع قوس و فرم لبه ، پروفیل به اشکال و فواصل مختلفی برش خورده و امکان تامین فرم لازم برای لبه سقف کشسان لابل از طریق فشرده یا کشیده شدن شیار حاصل از برش ها را فراهم می کند.

نوسا دکور نماینده رسمی سقف کشسان با برند اروپایی Labell

پروفیل پی وی سی سقف کشسان لابل :

این پروفیلها وزن ، قیمت و مقاومت کمتری نسبت به پروفیلهای آلومینیومی داشته ولی فرم پذیری و نرمی بالای آنها باعث میشه کاربرد بیشتری در قوس ها و اشکلال با فرم های خاص داشته باشند. هرچند قابلیت ضربه پذیری پایین و احتمال شکستن و خوردشدن پروفیلهای پی وی سی در اثر تغییر شکلهای ناگهانی و ضربات موجب عدم محبوبیت آنها در بین تیم های نصب و اکیپ اجرایی گردیده است.

نوسا دکور نماینده رسمی سقف کشسان با برند اروپایی Labell

پروفیل پی وی سی

پروفیل آلومینیومی

بیشتر بخوانید  مشاوره معماری داخلی

اشکال مختلف پروفیل های سقف کشسان لابل :

پروفیل ها از نظر شکل مقطع و با توجه به نوع قرارگیری سقف و اجزاء زیر کار به اشکال مختلفی تقسیم می گردند.

پروفیل نوع A (دیواری):

این پروفیل یکی از رایج ترین نوع پروفیلهای سقف کشسان لابل بوده و عمدتا نقش اتصال متریال کشسان به یک سطح قایم مانند دیوار را بر عهده دارد.

پروفیل نوع F (سقفی):

این نوع پروفیل عمدتا برای اتصال متریال کشسان به سقف یا سطوح افقی به کار می رود.

پروفیل نوع W (سپراتور):

این پروفیل که با نام سپراتور یا جدا کننده نیز مشهور است برای اتصال یا کنار هم قرار گرفتن دو متریال کشسان به کار می رود.

پروفیل های W امکان اجرای سقف با عرض بیشتر از محدوده عرض متریال ، تغییر زاویه بین سطوح متریال و همچنین کنارهم قرارگرفتن متریال مختلف را فراهم می کنند.

پروفیل نوع Z (لبه):

این پروفیل بر خلاف سایر پروفیلها قابلیت اتصال متریال را نداشته ولی با قرار گرفتن در مسیر سطح متریال امکان فرم دهی ، ایجاد لبه و تغییر زاویه را تامین می کند.

پروفیل نوع h :

پروفیل h پرکاربرد ترین پروفیل سقف کشسان لابل و از نوع پروفیلهای دیواری می باشد که به علت شباهت شکل مقطع آن به حرفh به آن پروفیل h اطلاق می شود.در اکثر پروژه ها که معمولا سقف کشسان بر روی سطوح قایم محیطی مانند دیوار یا باکس کناف نصب میگردد، پروفیل دیواری استفاده می شود.

نوسا دکور نماینده رسمی سقف کشسان با برند اروپایی Labell

پروفیل اپلای :

استفاده این پروفیل در اجرای سقف های اپلای یا چند لایه می‌باشد.این پروفیل معمولا به دیوار متصل میشود و با توجه به دو لایه بودن سقف دو متریال باید در این پروفیل قرار بگیرد به همین دلیل دارای دو شیار (ریل) با لبه های غیر هم سطح می باشند.

نوسا دکور نماینده رسمی سقف کشسان با برند اروپایی Labell