نوسا دکور-سقف کشسان
21
دسامبر

ترکیب سقف کناف و سقف کشسان

ترکیب سقف کناف و سقف کشسان

سقف کاذب ، سقف مجازی و سقف کشسان مباحثی هستند که این روزها و با افزایش روزافزون تکنولوژی محیط و اطراف ما که خالی از سادگی و آرامش خاطر شده است بسیار در موردشان صحبت می شود . زیرا نیاز به آرامش هم در محیط منزل و هم در محیط های کاری نیز برای ارتقاء سطح عملکرد افراد بسیار پر اهمیت و کاربردی است. بر همین اساس در فضاهای درمانی نیز برای آرامش بیماران در قسمت های مختلف درمانگاه و بیمارستان نیاز به تداعی محیط های طبیعی  وجود دارد.

کناف یک شرکت آلمانی تولید کننده انواع سقف معلق است. سقف کشسان نیز یک نوع سقف معلق می باشد. در واقع هر نوع سقف دیگری جز سقف های گچی و سنتی، یک نوع سقف معلق می باشند. ما در این مطلب به بررسی سقف های معلق کناف  و کشسان می پردازیم. سقف معلق ، سقف کاذب ثانویه ای است که با فاصله از سقف اصلی نصب می شود. با نصب این نوع سقف فاصله ای 3 الی 8 اینچی بین دو سقف ایجاد می شود. به همین دلیل نیز به آن ها سقف معلق گفته می شود.

یکی دیگر از سقف های کاذب، سقف کاذب ترکیبی می باشد همان طور که از اسم آن پیداست این سقف از چند سقف کاذب ساخته شده است. معمولا برای محیط داخلی و خاص جهت زیبایی بیشتر استفاده می شود. از طرفی با نصب سقف کاذب ترکیبی می توان زیبایی بیشتری را برای محیط انتخابی شما به عمل آورد.

سقف کاذب ترکیبی به دو یا چند نوع سقف که با هم ترکیب می شوند گفته می شود. یکی دیگر از مسائلی که باید در این نوع سقف رعایت کنیم نحوه اجرا سقف کاذب ترکیبی می باشد که به طرح های هندسی می توان آنها را بر روی سقف پیاده کرد. یکی از نکاتی که باید بدانید در اجرای سقف کاذب ترکیبی از بهترین و زیباترین متریالها برای اجرای سقف کاذب ترکیبی استفاده می شود. نکته ای که حائز اهمیت می باشد آن است که برای اجرا کردن این گونه سقف ها باید از نیروهای ماهر کمک بگیریم تا با این عمل بتوانیم بهترین چیدمان را طراحی کنیم.

برای نصب سقف کاذب ترکیبی معمولا از زیرسازی های مشخصی استفاده می کنند. هم چنین باید در هنگام اجرای آن بسیار دقت داشته باشید. با انجام نورپردازی می توان زیبایی سقف های ترکیبی را چندین برابر کرد.

هزینه سقف کاذب ترکیبی

یکی از عواملی که باید در نصب سقف کاذب ترکیبی مد نظر قرار دهیم هزینه سقف می باشد. به دلیل اینکه این نوع سقف از چندین سقف کاذب با زیرسازی های مناسب استفاده شده است و از همین رو برای نصب به یک نیرو ماهر نیاز داریم.

بیشتر بخوانید  نورپردازی RGB در سقف کشسان_ نوسادکور

سقف کاذب دارای انواع متعددی می باشد که در اینجا به شرح بعضی از آنها می پردازیم.

سقف کاذب آکوستیک

آکوستیک نوعی ایزولاسیون صوتی است ، که با مصالح مختلف نظیر پارچه چین دار ، پلاک های گچی ، پلاک های چوبی یا ورقه های مقوایی فشرده سفید رنگ و سوراخدار ساخته شده و در مکان هایی مانند سالنهای سخنرانی ، سینما و … که باید از انعکاس صوت جلوگیری شود استفاده می شود.

سقف کاذب آلومینیومی

پوشش این نوع سقف کاذب از جنس آلومینیوم است و پشت آنرا معمولا با پشم شیشه پر می کنند . در این نوع سقف کاذب ، وسایل اتصال از جنس فولاد گالوانیزه هستند .

سقف کاذب چوبی

در این نوع سقف، قبل از اجرای لمبه کوبی ، دور سقف با چهارتراش چوبی مناسب کلاف کشی و تراز  می شود . شبکه اصلی این نوع سقف از فولاد یا چهار تراش و شبکه فرعی آن چوبی است . لمبه های چوبی از جنس چوب نراد خارجی (روسی یا مشابه آن) هستند.

سقف کاذب با قطعات پیش ساخته گچی

شبکه اصلی در این نوع  سقف عموماً از جنس آلومینیوم یا پروفیل گالوانیزه است که قطعات گچی درداخل آن قرار می گیرند . قطعات گچی را می توان روی شبکه چوبی نیز پیچ و یا میخ کرد.  مزایای سقف کاذب گچی عبارتند از:

– سبکی : وزن هر مترمربع از این نوع سقف بسته به سیستم بکار رفته بین ۱۵ تا ۴۰ کیلوگرم می باشد .

– نصب سریع و آسان : سیستم پیش ساخته و اتصالات به کار برده شده در این نوع سقف سبب سرعت و سهولت نصب آن می شود.

– امکان ایجاد طرحهای متنوع .

– مقاومت  در برابر آتش سوزی و عدم ایجاد دود.

– امکان تعویض قطعات .

– امکان رنگ کاری با پرداخت جزئی.

– ثبات رنگ : عدم تغییر رنگ در سال های متمادی ، حتی در برابر نور خورشید.

– مقاومت در برابر ضربه .

– مقاومت در برابر عبور صدا .

– تهویه مناسب : سقف های گچی، حرارت و رطوبت را تنظیم و محیط مطلوبی برای زندگی ایجاد می نمایند.

– سازگاری با محیط زیست : به علت عدم وجود مواد زیان آور به محیط زیست آسیب نمی رسانند

نوسا دکور-سقف کناف

سقف کاذب با رابیتس و اندود

این سقف پرکاربردترین نوع سقف کاذب می باشد . رابیتس ورق فولادی مشبکی است که با مفتول یا سیم

آرماتور بندی به شبکه فرعی متصل می شود . ویژگی مهم رابیتس آن است که اکثر ملات ها به آن می چسبند و ترک برنمی دارند . رابیتس در دو نوع مسطح و برجسته ساخته می شود . نوع مسطح در دهانه های کوچک و نوع برجسته در دهانه های بزرگتر بکار می رود . برای اندودکاری روی کانال های کولر و تأسیسات نیز از رابیتس استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب سقف کشسان

سقف کاذب ترکیبی

اجراء چند نوع سقف کاذب درکنار هم و در قالب یک طرح هندسی منظم یا نامنظم همراه با شکست و اختلاف سطح را سقف کاذب ترکیبی گویند .

برای اجرای این سقفها ، طرحی متناسب با سازه های  سقف کاذب الزامی است . بنابراین می توان با استفاده از نورپردازی و گونه های مختلفی از چراغها جلوه های خاصی را به  وجود آورد .

برای اجرای این سقف ، ابتدا زیر سازی مناسبی را ایجاد می کنند ، که می تواند با آهنکشی ویا بدون آن باشد .سقف کاذب ترکیبی  معمولا” در فضاهای وسیع اجرا می شود چون جلوه زیباتری پیدا می کند .

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم  جزء سقف های دکوراتیو است . این سقف با استفاده از ورقهای آلومینیوم  وآهن  یا ورقهای آلیاژی تولید می شود .

به سقف گریلیوم ، سقف باز هم گفته می شود . زیرا بعد از نصب سقف ، چیزی که رویت می شود ، خانه های مربع و مستطیل شکلی است که بطور پیوسته در کنار هم قرار گرفته اند . هیچ پوششی در داخل و یا پشت آن وجود ندارد و پشت سقف و تاسیساتی که کار شده است به خوبی دیده می شود .

معمولا” سقف کاذب گریلیوم را بصورت منفرد و یا ترکیبی با سقف های دیگر اجرا می کنند . این سقف توسط  سیم ، مفتول یا زنجیر از سقف اصلی آویزان می گردد .

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان به عنوان یکی از نوین‌ترین انواع سقف کاذب در واقع شیوه‌‌ای از قرار دادن طرح‌های مختلف روی سقف است. ناگفته نماند که این تکنولوژی به سقف محدود نمی‌شود و‌ می‌توان آن را روی دیوارها هم اجرا کرد. طرح‌های دلخواه با استفاده از دستگاه‌هایی مخصوص روی پارچه‌‌ای از جنس پی‌وی‌سی (PVC) اجرا‌ می‌شود. این پارچه از قابلیت کشسانی بالایی برخوردار است.

این نوع از سقف کاذب از دو جزء پروفیل نگهدارنده و پارچه تشکیل شده است. پروفیل نگهدارنده روی دیوار و با فاصله‌‌ای مشخص از سقف نصب‌ می‌شود. پارچه سقف کشسان به عنوان اصلی‌ترین جزء از 90 درصد پی‌وی‌سی و 10 درصد پلاستیک استایلر ساخته شده است البته ممکن است گاهی نیز مقداری از سایر افزودنی‌های خاص استفاده شود. چهارچوب‌های نصب پارچه نیز به طور عمده از جنس آلومینیوم و پی‌وی‌سی هستند.

نوسا دکور-سقف کشسان

انواع سقف کشسان

جدایی از طرح و رنگ‌های متنوعی که در ساخت پارچه‌های این نوع از سقف کاذب مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد این نوع از سقف‌های کشسان بر اساس پوشش‌هایی که در ساخت آن‌ها به کار برده‌ می‌شوند به انواع و مدل‌های زیر تقسیم‌بندی‌ می‌شوند.

بیشتر بخوانید  انواع سقف کشسان_ نوسادکور

براق

این نوع از سقف‌های کشسان بیشترین مقدار نور را از خود عبور‌ می‌دهند و به همین دلیل هم در فضاهایی که نورگیر خوبی ندارند بسیار مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند.

مات

پراکنش نور در این نوع از سقف به صورت یکسان است اما در مقایسه با نوع براق مقدار نور کمتری را از خود عبور‌ می‌دهد. این نوع از سقف برای طراحی‌های ساده و فضاهایی که نورگیر خوبی دارند مناسب است.

شفاف

این نوع از سقف‌های کاذب کشسان که نور گذر هم خوانده‌ می‌شود از شفافیت بسیار بالایی برخوردار است و توانایی بالایی در عبور نور طبیعی و مصنوعی را دارد و به همین دلیل هم در فضاهایی که نیاز به نور طبیعی است مورد استفاده قرار‌ می‌گیرد.

ساتن

این نوع از سقف‌های کشسان در واقع حد واسط میان نوع مات و براق است و به همین دلیل هم استفاده بسیار زیادی دارد.

چاپی

این نوع از سقف‌های کشسان با توجه به اینکه هر طرحی را‌ می‌توان روی پارچه اجرا کرد‌ می‌توانند طیف گسترده‌‌ای از سلیقه‌ها را پوشش دهند و در کاربرد‌های مختلفی استفاده شوند. حالت‌های حجمی و سه‌بعدی از محبوب‌ترین این نوع از سقف‌های کشسان هستند.

آینه‌ای

این نوع از سقف‌های کشسان با انعکاس نور و تصویر‌های مختلف به مانند یک آینه عمل‌ می‌کنند. از این نوع سقف در فضاهای کوچک برای بزرگ‌تر جلوه دادن فضا استفاده‌ می‌شود.

نوسا دکور-سقف کشسان

ترکیب سقف معلق (کناف) و کشسان

هر گونه سقف غیر گچی، یک سیستم سقف معلق است. لذا سقف کشسان یا باریسول نیز یک نوع سقف معلق اند. تفاوت این سقف با سایر گونه های سقف معلق، تنها خاصیت کشسانی آن می باشد.

گرچه نصب این سقف ها سریع و راحت انجام می شود اما به تجهیزات خاصی نیاز دارد. برای مثال تفنگ تولید حرارت. لذا شخص شما نمی تواند به راحتی کار نصب را انجام دهد! به همین دلیل برای نصب باید از شرکت ها و نصاب ها کمک بخواهید. تولید این سقف ها نسبتا زمان زیادی طول می کشد. پس از سفارش، باید زمانی بیشتر از زمان صرف شده برای سقف های سنتی، صبر کنید محصول آماده شود. از دیگر معایب می توان به آسیب پذیر بودن سقف کشسان در برابر اجسام نوک تیز اشاره کنیم. برای مثال اگر از سقف کاذب پارچه ای برای آشپزخانه استفاده می کنید، باید حواستان به گوشه کابینت ها باشد. با پرت کردن جسم نوک تیز به هوا توسط کودک شما و برخورد با سقف، احتمال آسیب زیاد است.