نوسا دکور-سقف کشسان
21
دسامبر

مزایا و معایب سقف کشسان

آشنایی با سقف کشسان و مزایا و معایب سقف کشسان

قبل از اینکه مزایا و معایب سقف کشسان را ارائه کنیم، بهتر است کمی بیشتر با این پدیده آشنا شویم . سقف های کشسان قبلاً در روم و یونان باستان شناخته شده بودند، امروزه می توانیم از آنها در نسخه مدرن استفاده کنیم. برای تولید آنها ما از یک فرم PVC قابل جمع شدن حرارتی یا پارچه پلی استر برش خورده به اندازه خاص (مات، نیمه براق، براق) استفاده می کنیم. “کشش” چیست؟ کشش شامل گرم کردن هوا با یک بخاری مخصوص است که به لطف آن مواد انعطاف پذیر می شود. بنابراین به راحتی می توانیم آن را با سقف خود تنظیم کنیم.

سقف کشسان چیست؟

سقف کشسان اساساً سقف دومی است که سقف اولیه را می پوشاند. خیلی شبیه سقف کاذب به نظر می رسد. تفاوت اساسی این است که سقف کشسان سقف اولیه را کاملاً دست نخورده باقی می گذارد. این می تواند یک مزیت تعیین کننده به خصوص در آپارتمان باشد. استفاده از سقف کشسان با منسوجات یکی از قدیمی ترین تکنیک های طراحی داخلی است. پارچه آویزان زیر سقف در طول قرن ها و حتی هزاران سال در بسیاری از کشورها محبوب بوده است. رومیان باستان از ابریشم استفاده می کردند، مصریان استفاده از کتان را ترجیح می دادند و ارمنیان از پنبه استفاده می کردند. سقف کشسان در نهایت به فراموشی سپرده شد، اما در قرن بیستم دوباره کشف شد و اکنون بازگشت بزرگ خود را جشن می گیرد. این یک راه سریع و آسان برای پنهان کردن سقف های قدیمی ناخوشایند و افزایش بصری اتاق است.

بیایید به مزایایی که سقف کشسان در مقایسه با دیگر سقف ها ارائه می دهد نگاهی بیندازیم.

مزایای سقف کشسان

– فقط سیستم های سقف کشسان ، سطح سقف کاملاً مسطحی را درست مانند یک ورق شیشه می دهند.
– سقف کشسان با گذشت زمان تغییر رنگ نمی دهد. لازم نیست سقف را بارها و بارها رنگ کنید.
– سقف های کشسان هرگز ترک نمی خورند و خرد نمی شوند.
– سقف کشیده در برابر کپک مقاوم می باشد و این امر بدین دلیل است که سقف کشسان ضد رطوبت است.
– این حس به خوبی در شما ایجاد می شود: اگر یک پوشش براق و گرم برای سقف کشسان خود انتخاب کنید ، فضای اتاق شما را از نظر بصری بزرگ می کند و فقط باید به بالا نگاه کنید تا زیبایی و گرمی محفل خانه تان را در بازتاب سقف کشسان جدیدتان ببینید!
– نصب سقف کشسان نیازی به آماده سازی سطح سقف موجود ندارد. به عنوان مثال اگر در زیرزمین سقف یا دیوار گچ کاری شده ندارید و می خواهید همه این لوله ها و کابل ها را بپوشانید میتوانید به راحتی یک سیستم سقف کشسان نصب کنید و در نصب سقف گچ کاری و رنگ آمیزی شده در امتداد آن صرفه جویی کنید.

تولید کنندگان سقف های کشسان طیف گسترده ای از رنگ ها و پوشش های پارچه را ارائه می دهند. ما حتی می توانیم یک الگوی فردی سفارش دهیم که فضای داخلی را منحصر به فرد و خاص می کند. سقف کشسان سقف را بار نمی کند، سبک است (کل ساختار بیش از 35 میلی متر نیست). علاوه بر این، نصب این نوع سقف واقعاً سریع و آسان است، معمولاً فقط چند ساعت برای لذت بردن از اتاق عوض شده.

بیشتر بخوانید  اطلاعات سقفواره

این پایان مزایای سقف کشسان نیست. به لطف آن می‌توانیم کابل‌ها، لوله‌ها، لکه‌های روی سقف یا رنگ‌های ناخوشایند را بپوشانیم. سقف کشسان در برابر رطوبت و آتش مقاوم است (پارچه مشتعل نمی شود، بلکه فقط ذوب می شود). نکته مهم این است که تمیز نگه داشتن آن نیز آسان است (ما می توانیم به راحتی کل سطح را جاروبرقی بکشیم).

انتخاب درستی داشته باشید و با سیستم های سقف کشسان یک راه حل جذاب ، مقرون به صرفه و با دوام برای خانه تان به ارمغان آورید. سقف های کشسان در مقایسه با سایر گزینه های سنتی و مدرن سقف ، مزایای بسیاری را به همراه دارد.

در اینجا یک خلاصه سریع آورده شده است:

  • نصب سقف کشسان هیچگونه آوار و کثیف کاری های معمول ساختمانی در منازل ایجاد نمی کند.
  • مراحل نصب ساده و سریع است.
  • غشای سقف با گذشت زمان تغییر رنگ و ترک نمی یابد.
  • غشا ضد رطوبت و مقاوم در برابر قالب است.
  • تمیز کردن سطح صاف آن بسیار آسان است.
  • سقف بازتابنده است و مانند آینه کار می کند و از لحاظ بصری فضا را اضافه می کند.
  • می توان به راحتی با طرح های چاپ شده و اشکال مختلف سقف خانه تان را سفارشی ساخت. وقتی صحبت از جنبه مالی کار می شود ، سقف های کشسان گزینه ای عالی هستند. اول از همه ، هیچ کار آماده سازی در سقف سازه ای به معنای صرفه جویی در مصرف مواد و ساعت کار نیست. ثانیا ، در بسیاری از موارد ، نصب آنقدر ساده است که به خدمات حرفه ای نیاز ندارد و با خیال راحت می توانید نصب کنید. سرانجام ، دوام و نیازهای نگهداری پایین سیستم های سقف کشسان در طولانی مدت به صرفه جویی بیشتر نیز منجر می شود!
  • سقف کشسان به علت بهره بردن از مزایای بیشماری به بهترین جایگزین سقف های سنتی و پنل های پچی تبدیل شده است. برخی از این مزایا را در زیر می خوانید:

    1. نصب در کوتاه­ترین زمان ممکن، بدون نیاز به زیرسازی
    2. زیبایی منحصر به فرد
    3. قابلیت جابجایی
    4. تحمل وزن بالا و مقاوم در برابر ریزش بار احتمالی
    5. مقاوم در برابر اشتعال
    6. پوشاندن سیم کشی، لوله کشی، پوسیدگی و خرابی­های موجود در سقف
    7. ضد آب، ضد رطوبت
    8. قابلیت شستشو
    9. آنتی باکتریال و ضد گرد و غبار
    10. قابلیت آکوستیک
    11. قابلیت چاپ با تنوع رنگ فراوان (بیش از 150 رنگ)
    12. وزن کم پارچه کشسان
    13. قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست
    14. قابلیت بزرگنمایی و بازتاب تصاویر محیط
    15. بیش از 20 سال طول عمر مفید
    16. گارانتی 12 ساله
بیشتر بخوانید  چگونگی فرایند چاپ سقف های کشسان

نوسا دکور-سقف کشسان

معایب سقف کشسان

در توضیح صادقانه درباره مزایا و قیمت سقف کشسان باید درباره معایب سقف کشسان هم تمام نکات را به شما بگوییم تا بتوانید بهترین تصمیم را در انتخاب اجزای طراحی داخلی منزل یا محل کار خود بگیرید.

  • اولین عیب سقف کشسان مقاومت کم آن در برابر آسیب های مکانیکی است. به عنوان مثال، اگر پارچه را در حین جابجایی با لبه مبلمان گیر کنید. کل سقف کشسان باید تعویض شود.
  • دسترسی نداشتن به پشت سقف: این عیب از آن جهت حائز اهمیت است که برخی افراد وسواس دارند که حتما هر از گاهی تمام دیوارهای خانه را به خوبی تمیز کنند. برای این منظور باید به شرکت خدمات دهنده تلفن زد تا افراد متخصص بفرستد و لایه های خارج شده را تمیز کرده و دوباره نصب را انجام داد. اگر با این شرایط کنار نمی آیید، سقف کشسان برای شما مناسب نیست.
  • تشخیص انواع نامرغوب سخت است: هنگامی که برخی فروشنده ها قیمت سقف کاذب را به شما پیشنهاد می دهند، شاید کم بودن قیمت آن ها مصرف کننده را تشویق به خرید کند. در بازار متریال مختلف با کیفیت گوناگون موجود است که تشخیص مرغوب یا نامرغوب بودن آن فقط توسط فرد متخصص و اهالی فن ممکن است.
  •  یکی دیگر از معایب فضای محدود اتاق است که می توانیم این نوع سقف را در آن نصب کنیم. در فضای داخلی بزرگتر از 20 متر مربع می تواند بسیار مشکل ساز باشد. پارچه ممکن است تحت تأثیر وزن کشیده شود و سقوط کند، در برخی نقاط ممکن است چین‌های ناخوشایندی ایجاد شود

هزینه سقف کشسان

بسیاری از افرادی که علاقه مند به نصب سقف کشسان در خانه یا آپارتمان خود هستند از خود می پرسند که باید خود را برای چه هزینه ای آماده کنند؟ بسته به مواد مورد استفاده، سازنده داده شده و چالش های احتمالی نصب، ممکن است از 70 تا حتی 200 PLN در هر متر مربع متغیر باشد.

سقف کشسان کجا کار خواهد کرد؟

این یک راه حل عالی برای فضای داخلی بلند، مشخصه نوع قدیمی ساخت و ساز است. سقف کشسان را می توان در مورد شیب ها نیز استفاده کرد – هر کجا که بخواهید به سرعت مکان های ناخوشایند را بپوشانید.

مشتریان بیشتر چه رنگ هایی را انتخاب می کنند؟ سقف های کشسان سفید و خاکستری بسیار محبوب هستند که بی انتها هستند. همچنین هیچ کمبودی برای دوستداران سقف های براق با نور پس زمینه led وجود ندارد.

مشخصات سقف‌های کشسان

تنوع رنگ: وجود بیش از هزاران رنگ و تکمیل‌کنندهٔ متفاوت از قبیل مات، نیمه شفاف، اطلسی و متالیک

شکل‌ها: امکان‌پذیر در اشکال مسطح، منحنی یا موجدار

بدون انقباض: هرگز ترک نمی‌خورد، رنگشان دچار پوسته شدن نمی‌شود و در برابر انقباض و سوراخ شدگی مقاوم هستند.

ضد اشتعال

آکوستیک: خاصیت جذب صوت را دارا می‌باشد.

قابلیت جا به جایی: این سیستم به دفعات قابل باز شدن و نصب و انتقال به فضاهای دیگر می‌باشد.

بیشتر بخوانید  1- متریال ها _ نوسادکور

قابلیت شستشو: به آسانی و بدون استفاده از مواد شوینده تمیز می‌شود.

سرعت و سهولت: انجام عملیات نصب، سریع و آسان است بدون ایجاد هیچگونه گرد و غبار یا اختلال در کار روزمره.

مقاوم: هیچگونه تغییری در ابعاد به خاطر تغییرات دمایی و آب و هوایی در ان ایجاد نمی‌شود.

عدم محدودیت در طرح ومکان.

انعطاف‌پذیری و مقاومت بالا در برابر ضربات ناگهانی.

تعدیل‌کننده آلودگی‌های صوتی و محیطی.

قابلیت چاپ هر نوع تصویر و طرح با عدم محدودیت در ابعاد چاپ.

عدم ذوب، اشتعال و ایجاد گازهای سمی هنگام آتش سوزی.

سهولت نصب و جمع‌آوری در کوتاهترین زمان.

خنثی‌کننده و تعدیل‌کننده انواع بوهای محیطی.

ضد بخار و ضد آب (ایده‌آل برای استخر، سونا و سالن‌های ورزشی).

عدم تغییر شکل در دمای محیطیc°۱۰ –تا c°۶۰+

خاصیت چشمگیر آکوستیک از جمله جذب صدا (مناسب برای سالن‌های آمفی تئاتر و همایش)

خاصیت ضد باکتری و دافع گرد و غبار (مناسب برای اتاق عمل و آزمایشگاه)

نوسا دکور-سقف کشسان

ویژگی طرح های سقف کشسان

این نوع از پوشش دارای ضخامتی از حداکثر ۰٫۸ تا ۱ میلی متر است که در هر متر مربع حدود نیم کیلو گرم وزن دارد اما می تواند تا 200 کیلوگرم وزن را تحمل کند. پارچه به کار رفته در سقف کشسان کاملا ایمن، ضدحریق، در مدل ها و طرح های مختلف شفاف، نیمه شفاف، مات، براق وجود دارد. این پارچه قابلیت چاپ با کیفیت را داشته و می تواند تلفیقی به یاد ماندنی از طرح و رنگ و شکل را ایجاد کند.

مواد تشکیل دهنده سقف های دکوراتیو کشسان 90 درصد از نوع بسیار خاص پی وی سی و ۱۰ درصد پلاستیک استایلر است.

سقف‌های کشسان تنها نوع سقف کاذب هستند که قابلیت استفاده برای انواع فضاهای مسکونی، تجاری، صنعتی، نمایشگاهی و تجاری را به صورت همزمان دارد. سفارشی سازی بسیار بالای داشته و جرأت می توان گفت که آینده صنعت سقف کاذب و هم چنین چیدمان های ثابت در گروه این مدل از پوشش فناورانه است.

از خصوصیات این نوع سقف کاذب این است که امکان چاپ انواع طرح ها بر روی آن وجود دارد.نصب این سقف کششی به صورت یکپارچه انجام می شود و جنبه زیبایی و دکوراتیو دارند. این امکان وجود دارد که از تصاویر مختلف سقف کششی برای کاور سقف و دیوار های واحد استفاده نمایید.

یکی از اساسی ترین شاخصه های سقف کاذب این است که می توان از چراغ های تزئینی هالوژنی و چراغ های معمولی برای نورپردازی محیط استفاده نمود. در هر مکان و محیطی استفاده از سقف کشسان امکان پذیر است.

سقف کششی را می توان برای کاور سقف اصلی و دیوار محیط هایی مثل سالن غذاخوری، درمانگاه، استخر، مطب، آشپزخانه و اتاق خواب مورد استفاده قرار داد و محیط داخلی ساختمان ها را شیک و زیبا جلوه داد.

قابل ذکر است که چاپ روی سقف کشسان با دستگاه چاپ ویژه ای با عرض 5 متر به صورت یکپارچه انجام می شود. برای سفارش سقف کشسان با ما تماس بگیرید.