نوسا دکور-نور پردازی سقف کشسان
23
مه

نور و نورپردازی در سقف کشسان

نور و نورپردازی در سقف کشسان

نورپردازی یکی از برگه برنده های مهم سقف کشسان است، سقف کشسان می تواند هم سه نوع نورپردازی را تنهایی به تفکیک و تلفیق ارائه کند. نورپردازی از پشت این قابلیت را به سقف کشسان می دهد که نور یکدست و یکنواخت را درفضا منتشر کنید. همپنین اگر پوشش کششی در مسیر نور طبیعی مثل نورگیر یا پنجره قرار گیرد می تواند به خوبی نور طبیعی را از خود عبور می دهد. میزان عبور نور مصنوعی یا طبیعی بر روی سقف کشسان بسته به نوع پارچه ای که استفاده می شود، مات یا براق قابل تنظیم است. همچنین می توان نورهای بیرونی از نوع LED یا هر نوع دیگری لامپ سقفی را روی آن نصب کرد.

علاوه بر نصب آسان و سریع یکی از ویژگی های مهم سقف های کشسان زیبایی منحصر به فرد آنهاست که تنها به ترکیب با نور پردازی خلاصه نمی شود. سقف های کشسان می توانند بدون نورپردازی نصب شوند. این سقف ها در رنگ بندی های مختلف و به صورت مات و شفاف تولید می شوند. در هنگام نصب، تاسیسات نورپردازی و سیم کشی آنها در پشت سقف کشسان قرار می گیرد که به راحتی با برداشته شدن سقف امکان بازبینی و تعمیرات آنها فراهم می شود. نورپردازی در سقف های کشسان هم با استفاده از چراغ های هالوژن و LED و هم با استفاده از لامپ های RGB و مهتابی های SMD به صورت پنهان در پشت سقف انجام می شود. استفاده از کریستال های سواروسکی موجب ایجاد نمایی مانند آسمان شب در سقف ها می شود و معمولا این کریستال های کوچک را با سقف های مات و تیره رنگ به کار می برند.

نوسا دکور-نور پردازی سقف کشسانانواع حالات نورپردازی سقف کشسان

نورپردازی یکی از مهمترین قسمت‌های سقف کشسان است که تا حد به سزایی در به چشم آمدن و جلوه کردن آن موثر است. با اینکه کمی تخصصی است اما می‌توان با اطلاعات زمینه‌ای در رابطه به آن تا حد به سزایی با آن آشنا شد. در ادامه انواع آن را نام می‌بریم تا با توجه به شرایط، سلیقه و کاربری نوع مناسب را بتوان انتخاب کرد.

بیشتر بخوانید  چاپ عکس و طرح بر روی سقف های کشسان_ نوسادکور

1. نورپردازی  روکار  یا  Up Light

نورپردازی آپلایت سقف کشسان، برای زمانی است که ابزار آن از روبرو قابل مشاهده است و بیرون سقف نصب می‌شود. گزینه‌هایی مانند دوربین مدار بسته، لوسترها، سنسور، چراغ‌های تزئینی و… که نیاز به نصب از رو دارند، از این نوع نصب می‌شوند. روی سقف کشسان قسمتی برش داده می‌شود که این موارد نصب می‌شوند.

2. نورپردازی از کنار یا  Side Light

برای این مورد از فیبرهای نوری استفاده می‌کنند تا اطراف سقف کشسان با نورپردازی مودر نظر تزئین شود. جالب است بدانید جریان در فیبرهای نوری طوری است که مناسب برای محیط‌های مرطوب و زیر آب نیز هست.

3. نورپردازی از پشت یا  Back Light

در این نوع از نورپردازی سقف کشسان، منبع نور از قسمت پشت تعبیه می‌شود. معمولا این روش سبب ایجاد نور یکدست و یکسان در سقف می‌شود. معمولا منابع نوی مانند ریسه‌ها و یا لامپ‌ها با فاصله 15 سانتی از یکدیگر در پشت سقف کشسان تعبیه می‌شوند. اما طبق مورد کاربری و سلیقه فرد، ممکن است نزدیک و یا دورتر نصب شوند. این منابع نور با فاصله 25 سانت از سقف کشسان و 7 سانت از لبه‌ها قرار می‌گیرند. در این حالت منبع نور مشخص نخواهد بود و زمینه‌ای یکدست به چشم خواهد خورد.

نوسا دکور-نور پردازی سقف کشسان

نصب انواع لامپ در سقف کشسان

همانطور که می دانید سقف کشسان تهنا سقف کاذب نورگذر است که به صورت یکپارچه نورپردازی و نصب می توان کرد.

نوار های LED در سقف کشسان معمولا در متریال هایی نصب می شوندکه بیشترین درصد عبور نور را دارند مانند ترنسپرنت و یا ساتن و سقف های چاپی

نورپردازی LED در سقف های چاپی برای وضوح بالاتر تصویر و روشنایی محیط به کار می روند.

نوارهای روشنایی LED در مدل های مختلف در بازار عرضه می شود که در این قسمت به چند نمونه از آنها می پردازیم.

نوار های LED به صورت خطی و ریسه ای هستند و در ولتاژ های مختلف مثل 220 ولت، 12 ولت و 24 ولت و … می باشند.

بیشتر بخوانید  بهترین روش استفاده از رنگ سال 2018 در دکوراسیون داخلی_نوسادکور

LED ها به صورت تک رنگ (SMD) و رنگی (RGB) تقسیم بندی می شوند.
دیود افشان یا LED که دیود نوردهنده و یا دیودگسل نور نامیده می شود. یک قطعه الکترونیک از خانواده دیود ها است.
ال ای دی های تک رنگ مانند بقیه دیود ها دارای دو پایه ی آنُد وکاتد هستند. ال ای دی های دو رنگ یا بیشتر دارای یک پایه مشترک معمولا کاتد و به ازای هر رنگ یک پایه دیگر معمولا آند هستند.

سقف ترنسپرنت و نور

سقف ترنسپرنت دارای ضخامت 0.18 میلیمتری است که این سقف را به نازک ترین سقف در بین انواع متریال کشسان لابل تبدیل می کند. به همین دلیل رشته های LED نصب شده در پشت سقف به خوبی نور خود را در محیط ساطع نموده و نور مورد نیاز محیط به راحتی تامین خواهد شد. نورپردازی مورد استفاده در سقف کشسان ترنسپرنت، نورپردازی به صورت بک لایت است. این نوع نورپردازی در پشت سقف نصب می شود. در محیطی که سقف ترنسپرنت لابل نصب شده است نیازی به لوستر و ابزار روشنایی دیگر وجود ندارد.

این متریال ویژه بسیار مناسب شوروم ها، نمایشگاه های اتوموبیل، سازه های نمایشگاهی، فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، فروشگاه جواهر آلات و هر جایی که روشنایی تاثیر به سزایی در فروش محصول دارد، توصیه می شود. سقف ترنسپرنت و نور بهترین ترکیب برای محیط تجاری شما است.

نوسا دکور-نور پردازی سقف کشسان

تلفیق زیبایی و سادگی

اگر نمونه های دیگر سقف کشسان را دیده باشید به یک نگاه متوجه سادگی این نوع سقف می شوید. سقف ترنسپرنت سقفی ساده و شیک است. این سقف برای دکوراسیون مینیمال بسیار توصیه می شود. در سبک چیدمان مینیمال به احجام و ابعاد آیتم های دکوراسیون اهمیت ویژه ای داده می شود. به همین دلیل ستون ها و سازه های حجمی ترنسپرنت گزینه هایی فوق العاده برای محیط مینیمال است. سقف ترنسپرنت و نور در کنار هم می توانند تجربه ای خوشایند از حضور در مکانی خاص را به همراه بیاورند.

خواص آسمان مجازی

ماده اولیه سقف های کشسان از pvc تشکیل می شود. این سقف ها ضخامت اندکی دارد و درنتیجه انتظار می رود که وزن بسیار کمی داشته باشند. بنابراین استفاده از آسمان مجازیدر کاهش وزن ساختمان ها تاثیر بسیاری دارد. همچنین سقف کشسان به دلیل ترکیب با مواد شیمیایی دیگر در برابر حرارت نیز مقاومت خوبی دارد و نسبت به طرح های چوبی به کار رفته در نمای داخلی ساختمان ایمنی بیشتری را برای ساکنین فراهم می کند.

بیشتر بخوانید  اجرای سقف لابل در بزرگترین سالن آمفی تئاتر ایران

سقف های کشسان مطابق نامشان خاصیت ارتجاعی دارند و در اثر کشش و فشار پاره نمی شوند. این سقف ها پس از برداشته شدن فشار از روی آنها به حالت اولیه خود باز می گردند. برای نصب این سقف ها نیازی به استفاده از ملات نیست. در نتیجه می توان انتظار داشت که نصب آنها با سرعت بسیار بالایی انجام شود. برای اجرای سقف های کشسان تنها کافیست تمام محیط سقف به وسیله سازه های نازک فلزی ریل گذاری شود. سپس اضلاع این سقف ها در درون این ریل ها جاسازی شده و سپس با استفاده از دمنده های حراری بزرگ چروک های آنها صاف می شود.
شاید همواره دوست داشته باشید تا در نمای سقف اتاق یا بخشی از منزل خود یک تصویر واقعی از طبیعت را داشته باشید و دقایقی به آن خیره شوید. سقف های کشسان این آرزو را برای شما محقق کرده اند. امروزه امکان اجرای تصاویر مختلف با تنوع رنگ بالا بر روی سقف های کشسان وجود دارد. معمولا بر روی آنها تصویری از آسمان و یا نمای از شاخ و برگ درختان اجرا می شود.
نورپردازی متنوع سقف های کشسان موجب شده تا برای فضاهای مختلف مسکونی و غیرمسکونی مناسب باشند. در برخی از فضاها مانند ادارات و سالن های اجتماعات نورپردازی باید به گونه ای باشد تا موجب برهم خوردن تمرکز حضار نشود اما در مقابل در فضاهای مسکونی، رستوران ها و هتل ها سقف ها باید دارای نورپردازی خیره کننده باشند تا توجه افراد را به خود جلب کنند. سقف های کشسان تمام این نیازها را به خوبی پاسخ می دهند.