نوسا دکور-کاربرد سقف کشسان
12
ژانویه

کاربرد سقف کشسان

سقف کشسان

طرح های سقف کشسان یک فناوری جدید در رده پوشش های داخلی ساختمان است که اولین بار توسط شرکت باریسول ابداع و تجاری گردید به شکلی که هم اکنون در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران به عنون یک راهکار بسیار عالی، توجیه پذیر و اقتصادی برای پوشش های داخلی ساختمان به کار می رود. این نوع پوشش داخلی به لحاظ ویژگی های خاصی که دارد از یک بخش یا ماده تکمیل کننده ساختمان به بخشی از چیدمان طراحان داخلی تبدیل گردید. این نوع از پوشش اگرچه نام سقف را به دنبال خود می کشد تنها در سقف اجرا نمی شود، می توان این نوع از پوشش را به صورت دیوارپوش یا پوششی برای اشیاء یا لوازم سه بعدی هم در نظر گرفت و آن را به صورت معلق به عنوان تزئینات داخلی به کار برد اما همچنان بیشترین کاربرد این نوع از پوشش برای سطح مسطح علی الخصوص سقف است.

کاربرد سقف کشسان

با پیشرفت های گوناگونی که در زمینه دکوراسیون داخلی و طراحی اتفاق افتاده است، روش های جدیدی رواج پیدا کرده که طرفداران زیادی را به سوی خود جذب نموده است. یکی از روش های جدید در طراحی دکوراسیون داخلی سقف کشسان است که فضایی متفاوتی را در سقف بوجود می آورد. افراد همیشه تلاش می کنند محیط زندگی خود را زیبا جلوه دهند. در این میان پوشش کف و دیوارها همواره مورد توجه آنها بوده. در ادامه کاربرد سقف کشسان را در مکان های مختلف بررسی میکنیم.

سقف کشسان برای بیمارستانها

سقف کشسان با توجه به خصوصیات خاص خود که در زیر به آن اشاره می کنیم، بسیار مناسب برای استفاده در بیمارستان ها می باشد.

همانطور که دیدید، استفاده از سقف ‌های کشسان استاندارد و با کیفیت، کاربرد های بسیار مهم در مراکز درمانی دارد. این سقف ‌ها کمک می‌کنند تا محیطی زیبا‌تر، صمیمی ‌تر و دوست ‌داشتنی‌ تر شکل بگیرد تا افراد از حضور در مرکز درمانی احساس ناخوشایندی پیدا نکنند. صمیمی‌ بودن فضا موجب می‌شود فرآیند های پزشکی با سرعت بیشتری پیش برود و در کل بیماران تجربه خوبی را از حضور در بیمارستان یا مرکز پزشکی درمانی مدنظر به خاطر بسپارند.

سقف‌ های کشسان DPS نیز کاربردهای جالب و منحصر به فرد خود را دارند. برای مثال می‌توانید تصویر یا فیلمی را انتخاب کرده و از این سقف ‌های به عنوان صفحه نمایش و برای به تصویر کشیدن آن تصویر یا فیلم استفاده کنید. در نتیجه سقف ‌های کشسان کمک می‌کنند تا اتاق‌های بیمارستان جذاب‌تر شود و برای بیماران جوانان مانند کودکان و نوجوانان جذاب‌تر بنظر برسد. طبعا هرچه خیال بیمار آسوده ‌تر باشد و محیط لذت بخش ‌تری برای او فراهم شود، فرآیند های درمانی را راحت ‌تر طی می‌ کند و دچار استرس نمی ‌شود. از طرفی با آسوده‌ بودن خیال بیمار، پزشکان و پرستاران مربوطه نیز می ‌توانند کار خود را با دقت و مراقبت بیشتری انجام دهند و استرس کمتری داشته باشند. همانطور که دیدید مساله ‌ای به این سادگی می‌تواند تاثیری بسیار عمیق و مهم بر روی فرآیند درمان داشته باشد؛ تاثیری که هم بیماران از آن سود می‌ برند و هم کادر درمانی.

نوسا دکور-کاربرد سقف کشسان

خصوصیات متفاوت سقف کشسان از جمله خاصیت ضد باکتری و نانو بودن، خاصیت پاک شدن آسان و قابل شستشو بودن آن با مواد شوینده و استریل بهترین گزینه برای بیمارستان باشد.

خصوصیت دیگر که تنوع رنگ و استفاده از طرح های پرینتی بر روی سقف کشسان می باشد، میتواند برای بالا بردن سطح روحیه بیماران کمک بزرگی به شمار بیاید . تصاویر پرینت شده سقف کشسان در اتاق های بیماران در ایجاد شادابی و آرامش بسیار کار آمد می باشد و تاثیر به سزایی در شاد کردن محیط خسته کننده بیمارستان و جلوگیری از افسردگی بیماران و همرا هان آنها خواهد داشت. تصاویر شاد و وشخصیتهای کارتونی معروف می تواند فضای بیمارستان را برای کودکان بیمار تبدیل به محیطی فانتزی دوست داشتنی و قابل تحملی بکند.

بیشتر بخوانید  ترکیب سقف کناف و سقف کشسان

سقف‌ های کششی امکان نصب انواع لوازم جانبی اضافی را بر روی خود دارند. لوازم جانبی مانند لامپ‌ها، سنسورهای دود یا شبکه‌های تهویه. از این قابلیت می‌‌توان برای نصب سیستم‌ های مخصوص نورپردازی و تنظیم شدت نور آن‌ها در فضای مدنظر استفاده کرد. نورپردازی صحیح و اصولی یکی از مهم‌ترین موارد در فضاهای درمانی و پزشکی است و همین موضوع اهمیت و کاربرد سقف‌ های کشسان در بیمارستان‌ ها را دو چندان می‌کند. یکی دیگر از کاربردهای سقف ‌های کشسان در بیمارستان این است که می‌ توان با نورپردازی صحیح و اصولی فضایی آرامش‌بخش را ایجاد کرد؛ فضایی که کمک می‌کند افراد در اتاق – به ویژه کودکان- راحت‌تر و با آرامش بیشتری استراحت کنند.

با استفاده از این خصوصیات این امکان برای شما خواهد بودکه در عین داشتن سقفی بسیار زیبا با طرح های متنوع و با استفاده از دیگر مزایای سقف کششی در محیط های خاصی نظیر بیمارستان بهترین گزینه را دارا باشید.

نوسا دکور-کاربرد سقف کشسان

سقف کشسان برای رستوران و کافه شاپ

با استفاده از سقفهای کشسان طراحان دکوراسیون ابزاری در دست خواهند داشت تا فضای مناسبی برای رستوران و یا کافه شاپ ها بوجود بیاورند.

استفاده صحیح از رنگ و ایجاد هارمونی میان متریالهای بکار رفته داخل فضای کافه و رستوران میتواند محیطی امن و آرام را برای مشتریان فراهم کند تا فرصتی که مشغول صرف غذا و یا نوشیدن هستند لذت برده و احساس خوشایندی نسبت به محیط بدست آورند.

تصور کنید در کافه یا رستورانی هستید که در آن تصاویر فوق العاده جذاب به صورت پوستر دیواری و یا سقف کشسان و یا حتی تصاویری بر روی پردها و کوسن ها به صورت چاپ شده و هماهنگ با محیط طراحی شده است، قطعا این فضای دلنشین شما را ترغیب خواهد که این محیط لاکچری و جذاب را برای دفعات بعدی نیز انتخاب کنید.

نوسا دکور-کاربرد سقف کشسان

سقف کشسان برای استخرها

استفاده از سقف کشسان به دلایل زیر برای محیط استخرها پیشنهاد می شود:

سقف های کشسان ضدآب و بخار آب هستند وتحت تاثیر رطوبت، کلر ،گوگرد و کربن قرار نمیگیرند، در نتیجه مانع نفوظ بخار به قسمتهای بالایی سقف استخر خواهند شد.

استفاده از سقف کشسان در اتاق های سونا، به دلیل تحت تاثیر قرار نگرفتن بخار مناسب می باشد.

استفاده از سقف کشسان مزیت قابل توجهی برای خنثی کردن صدا های محیط استخر می باشد. با توجه به اینکه در اکثر استخر ها به علت سرو صدای افراد داخل استخر و انعکاس صدا آلودگی صوتی زیادی ایجاد میشود، نصب سقف کشسان برای برطرف کردن آن بسیار کار آمد خواهد بود.

سقف کشسان دارای طیف وسیعی از طرح های خلاقانه و نوآورانه هستند که به زیبایی و لاکچری بودن محیط استخر شما بسیار کمک خواهد کرد.

چرا باید از سقف کشسان استفاده کنیم؟

نوسا دکور-کاربرد سقف کشسان

سقف کشسان پوسیده نمی شود، متریال و جنس پارچه سقف کششی در برابر رطوبت و گازهای سمی از جمله، گوگرد و کلر مقاوم است. پارچه سقف کشسان ضد آب است و در برابر رطوبت و بخارهای خورنده همانند یک مانع عمل کرده و اجازه نمی دهد تا این عناصر وارد فضای خالی بین سقف کاذب و سقف اصلی شوند.

سقف کشسان دارای یک سطح آنتی باکتریال است و این سطح در برابر میکروب ها و باکتری ها تاثیر پذیر نمی باشد.

سقف کشسان در برابر نشت آب مقاوم است و قابلیت این را دارد که در هر متر مربع 150 لیتر آب را نگه دارد.

سقف کششی نیازی به نگه داری خاصی پس از نصب ندارد، گروه صنعتی لابل سقف های کشسان خود را به مدت 12 سال گارانتی می کند، این سقف کاذب کاملا قابل شستشو و می باشد و به راحتی تمیز می شود.

بیشتر بخوانید  مزایا و معایب سقف کشسان

سقف های کشسان در بسیاری از جنبه ها با محیط زیست سازگار هستند، این سقف ها کاملا قابل بازیافت هستند، همچنین این سقف به عنوان یک عایق عمل کرده و انرژی مصرفی به جهت گرم نگه داشتن محیط را کاهش می دهد.

اگر سقف اصلی شما حالت طبیعی و رنگ خود را از دست داده باشد و زیبایی قبل را نداشته باشد، سقف های کشسان به دلیل نصب شدن زیر سقف اصلی محل ، به راحتی می توانند سقف اصلی شما را بپوشانند و نمایی نو و زیبا به محل دهند.

طرح های انتخابی بی نهایت هستند، در انتخاب طرح و تصویر سقف کششی هیچ محدودیتی وجود ندارد، شما می توانید تصاویر مورد علاقه خود را بر روی سقف کشسان چاپ نمایید، آن ها را نیمه شفاف کنید، طرح براق یا آینه ای بر روی آن بزنید تا انعکاسی زیبا از محیط استخر را در آن داشته باشید. همچنین می توانید نورپردازی های زیبا در آن اعمال نمایید.

بهترین سقف آکوستیک، سقف کشسان خروج و انعکاس صدا را در محیط غیر ممکن می سازد و برای محیط هایی مانند استخر بسیار مناسب است.

سقف کششی مناسبترین سقف کاذب برای فضاهای بزرگ است، یک پارچه سقف کشسان می تواند محیطی به وسعت 80 متر مربع را پوشش دهد. و با اتصال این پارچه ها به یکدیگر امکان پوشش هزاران متر مربع از سقف محیط را دارا می باشد.

مقرون به صرفه هستند، در خرید کالا یکی از معیارهای مهم برای افراد قیمت آن می باشد، هزینه های سقف کششی در مقوله های نصب و نگه داری از آن ها نسبت به سقف های کاذب دیگر بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

نوسا دکور-کاربرد سقف کشسان

سقف کشسان برای سینما ها و محیط هایی با سقف کوتاه و یا بلند :

با توجه به مزیت های سقف کشسان، استفاده از سقف های کشسان در سینماها میتواند به بهترین نحو در زیبایی، نورپردازی خاص وپردازش رنگ و صدای اینگونه محیط ها کمک کند.

نکته: اگر نگران سقف کوتاه یا بلند مکان و یا منزل خود هستید این نگرانی با تنوع محصولات سقف های کشسان به راحتی بر طرف خواهد شد.

با استفاده از انواع سقف های کشسان شما این امکان را خواهید داشت که چنانچه فضای سقف شما کوتاه است با استفاده از سقف های کششی براق در تنوع رنگ بالا، به حالت آینه ای، سقف را به صورت مجازی بالاتر و بزرگتر نمایش دهید.

سقف های کششی براق با بازتاب 79 درصد تصاویر به شما این امکان را میدهد محیط خود را پرنور تر و بزرگتر و بالاتر جلوه دهید.

همچنین در مکانهایی که سقف شما بزرگتر و بالاتر است و سقف پایین تر مورد نیاز باشد، فضای سقف دلخواه را می توان بااستفاده از سقف های کششی مات و بدون رفلکس به منظور کوتاه تر شدن سقف ایجاد نمود.

نوسا دکور-کاربرد سقف کشسان

کاربرد سقف کشان در اتاق خواب

ما معمولا در اتاق های خود به دنبال آرامش هستیم، در واقع هر زمان هم از تشویش و استرس فرار می کنیم برای تنها بودن معمولا به اتاق های خود پناه می بریم و احتمالا هیچ چیز به اندازه یک سقف با آسمانی پر ستاره اتاق شما را زیبا و آرامش بخش نمی کند. انگار که اصلا سقفی در بالای سر خود ندارید. هنگامی که سقف های کشسان لیبل کاسپین با نورپردازی فیبرهای نوری در یک اتاق خواب اجرا شود طرحی شبیه به یک کهکشان را در بالای سر خود خواهید دید. به نظر می رسد اگر از این تخیلات در اجرای سقف اتاق خود استفاده کنید دیگر از آن خارج نخواهید شد…

بیشتر بخوانید  چگونگی فرایند چاپ سقف های کشسان

کاربرد سقف کشان درشهر بازی های سر پوشیده

انسان ها معمولا در هنگام خرید نشاط و هیجان زیادی دارند. اگر بتوان به لحاظ روانی این نشاط را در افراد حفظ کرد می توان امیدوار بود که تا جایی که جیبشان اجازه دهد به خرید ادامه دهند. اجرای موسیقی و یا پوشش کف و دیوار مناسب تنها بخشی از تلاشی است که می توانید برای اینکار انجام دهید. نورپردازی رنگارنگ با استفاده از سقف های کشسان می تواند این تلاش را کامل کند و مشتریان و بازدیدکنندگان را حسابی به خود مشغول نگاه دارد و خستگی را از آنها گرفته و در آنها نشاط ایجاد کند. در اجرای سقف های کشسان هیچ محدودیتی ندارید و می توانید هر طرحی را خواه طبیعی و خواه تخیلی را پیاده سازی کنید.

کاربرد سقف کشسان در منازل

اوج طراحی های محیطی را می توان در منازل یافت. انسان ها همیشه تلاش می کنند محیط زندگی خود را زیبا جلوه دهند. در میان پوشش کف و دیوارها همواره مورد توجه آنها بوده اما این به تنهایی کافی نیست. استفاده از یک سقف ساده در کنار کفپوش های زیبا و دیوارپوش های خیره کننده یک جلوه آشفته و ناهماهنگ را ایجاد می کند. همچنین گاهی استفاده از سقف های گچ کاری شده هزینه های زیادی به دوش افراد می گذارد. دراین میان سقف های کشسان لیبل کاسپین راه حل خوبی برای زیباسازی محیط همراه با قیمت مقرون به صرفه هستند.

اوج طراحی های محیطی را می توان در منازل یافت. انسان ها همیشه تلاش می کنند محیط زندگی خود را زیبا جلوه دهند. در میان پوشش کف و دیوارها همواره مورد توجه آنها بوده اما این به تنهایی کافی نیست. استفاده از یک سقف ساده در کنار کفپوش های زیبا و دیوارپوش های خیره کننده یک جلوه آشفته و ناهماهنگ را ایجاد می کند. همچنین گاهی استفاده از سقف های گچ کاری شده هزینه های زیادی به دوش افراد می گذارد. دراین میان سقف های کشسان لیبل کاسپین راه حل خوبی برای زیباسازی محیط همراه با قیمت مقرون به صرفه هستند.

باتوجه به ویژگی های منحصر به فرد خود سقف کاذب مناسبی برای فضای خانگی می باشد. سرعت نصب بسیار بالای سقف کششی این محصول را به انتخابی مناسب جهت اجرای سقف در بازسازی منازل بدل کرده است. همچنین انعطاف پذیری و تنوع در نوع و رنگ این محصولات موجب می شود تا به کمک آن طراحی خلاقانه ای در دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی به کار رود.

امکان هرگونه نورپردازی، طرح و رنگ های متنوع، قابلیت چاپ تصاویر مورد علاقه مشتریان همگی موجب می شوند تا سقفهای کشسان محبوبیت زیادی داشته باشند.

باتوجه به مقاومت سقف کشسان در برابر رطوبت و بخار آب، این محصول را می توان به عنوان سقف کاذب سرویس بهداشتی، حمام، سونا، استخر و آشپزخانه اجرا نمود که در صورت ایجاد اشکالات تاسیساتی در پشت سقف کشسان باز شدن و نصب مجدد این سقف امکان پذیر می باشد. سقف کاذب کششی به دلیل انعطاف پذیری و تحمل 80 کیلوگرم بارغیر نقطه ای، در صورت جمع شدن آب لوله های تاسیساتی در پشت آن چکه نمی کند، کشیده می شود و پس از تخلیه آب بدون آسیب دیدگی به حالت اولیه خود باز می گردد.

قابلیت چاپ پذیری سقف کشسان برای کاربران ویلاها، آپارتمان ها و سایر فضاهای مسکونی این امکان را فراهم میکند تا در اتاق خواب، فضای پذیرایی، نشیمن خصوصی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، لابی و … با انتخاب طرح و عکس مورد نظر طراحی داخلی منطبق بر سلایق و علایق خود را داشته باشند و به بهبود دکوراسیون داخلی منزل خویش بپردازند.